Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av naposim
Hallå!
Har köpt en Volvo V40 D4 2016 som har färgen svart solid. Efter att ha köpt 4 sprak nya Hakka 9 vinter däck som nu sitter på mina original fälgar 16". Sedan kommer ju sommaren och då ska det även köpas nya däck och fälgar. Och undrar nu om någon kan säga vilken storlek är max till en V40? Blir nog 18" som jag har tänkt mig och skulle uppskatta om någon kunde komma med förslag på fälgar till en svart solid bil.

Mvh. Snart BSR Chippad
Användarvisningsbild
av fjohan82
naposim skrev: fre 22 nov 2019, 18:55 Hallå!
Har köpt en Volvo V40 D4 2016 som har färgen svart solid. Efter att ha köpt 4 sprak nya Hakka 9 vinter däck som nu sitter på mina original fälgar 16". Sedan kommer ju sommaren och då ska det även köpas nya däck och fälgar. Och undrar nu om någon kan säga vilken storlek är max till en V40? Blir nog 18" som jag har tänkt mig och skulle uppskatta om någon kunde komma med förslag på fälgar till en svart solid bil.

Mvh. Snart BSR Chippad
De största som fanns original är 8x19: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic
Här är de andra fälgarna som fanns detta år: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic
Användarvisningsbild
av naposim
Hej!
Tack för att du svarade och hjälper till. Det uppskattas! Men man måste väl inte köpa endast dessa fälgar du visade mig?
Tänkte att det finns ju massor av andra sidor som säljer fälgar som tex däckonline,bythjul mm
Man kan väl köpa även från dessa sidor hoppas jag väl? Bara att man kollar så att det är godkända dimensioner mm?
av Lockis
naposim skrev: fre 22 nov 2019, 21:35 Hej!
Tack för att du svarade och hjälper till. Det uppskattas! Men man måste väl inte köpa endast dessa fälgar du visade mig?
Tänkte att det finns ju massor av andra sidor som säljer fälgar som tex däckonline,bythjul mm
Man kan väl köpa även från dessa sidor hoppas jag väl? Bara att man kollar så att det är godkända dimensioner mm?
Absolut, är som precis till vilken annan bil som helst.
Slår du in ditt reg nummer på ovan nämnda sidor får du upp förslag på fälgar och däck som passar din bil.
Användarvisningsbild
av naposim
Lockis skrev: lör 23 nov 2019, 00:49
naposim skrev: fre 22 nov 2019, 21:35 Hej!
Absolut, är som precis till vilken annan bil som helst.
Slår du in ditt reg nummer på ovan nämnda sidor får du upp förslag på fälgar och däck som passar din bil.
Tusen tack för svaret!
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Alecto, Artio och Mefitis är galet snygga i mina ögon.
Kör själv svarta Alecto.
Användarvisningsbild
av theodorkalin
Tycker även 19 ixion iv från s/v60 passar bra på dessa Bild
20191004_194657.jpg
20191004_194657.jpg (78.7 KiB) Visad 3888 gånger
Användarvisningsbild
av naposim
theodorkalin skrev: ons 27 nov 2019, 14:56 Tycker även 19 ixion iv från s/v60 passar bra på dessa Bild20191004_194657.jpg
Ja dom fälgarna va åxå fina! Tycker dock att svarta fälgar passar bättre på tex vita bilar. På svarta bilar så tycker jag nästan att dom försvinner "knappt syns" Kan dock tycka att svart bil och svarta fälgar är väldigt cleant och fint. Jag kommer att ha så himla svårt och välja sommar fälgarna!

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]