Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Tjenare. Köpte dessa nyare låskistor på hedbergs bilskrot. Bilen hade gått 900mil vilket jag betraktar som nytt. 625kr/st kostade dessa. Volvo ville ha 1800kr per kista splice nya.

Kolla bildelsbasen.se och sök på de artikelnummerna som jag skrivit ovan.

Om bakdörren har gått i baklås måste dörrsidan tas ner inifrån. Dörrsidan är skruvad med tre skruvar varav en vätter mot B stolpen och helvetiskt svårt att få bort när dörren är låst. Men det går men ett stort mått tålamod krävs.
av joleth
😀
Senast redigerad av 1 joleth, redigerad totalt 0 gånger.
av joleth
FiddeUBC skrev: sön 01 mar 2020, 18:31 Tjenare. Köpte dessa nyare låskistor på hedbergs bilskrot. Bilen hade gått 900mil vilket jag betraktar som nytt. 625kr/st kostade dessa. Volvo ville ha 1800kr per kista splice nya.

Kolla bildelsbasen.se och sök på de artikelnummerna som jag skrivit ovan.

Om bakdörren har gått i baklås måste dörrsidan tas ner inifrån. Dörrsidan är skruvad med tre skruvar varav en vätter mot B stolpen och helvetiskt svårt att få bort när dörren är låst. Men det går men ett stort mått tålamod krävs.
Jo nog är det så att båda bakdörrarna gått i baklås och går ej att öppna från verken ut eller insidan.
Med hjälp av din beskrivning så har jag faktiskt lyckats att ta bort insidan på dörren utan att bryta sönder den.
Jag har däremot inte lyckats öppna dörrarna genom att dra i låsvajern.
Drog du hårt i vajern? ...känns som att den kan gå av ifall jag drar hårdare än vad jag gör.
Måste ju få upp dörrarna innan man ger sig på låskistorna.
Ska kolla på bildelsbasen vad som finns, kan vara värt ett försök med tanke på vad volvo ville ha för att fixa dörrarna.
Tack för tipset!
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Nej jag drog inte hårt men jag låste och låste upp med fjärren samtidigt som jag drog i viern. Jag fick mecka ett tag med de där innan dörren small upp.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Ta och förklara vad du menar, bilderna sä[…]

Nja, jag skaffar inte laddbox ännu eftersom j[…]

v60 starter inte

Det här ju hänt att det borrade hå[…]

Tack. Ja det låter väldigt rimligt d&au[…]