Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpt en begagnad v40, otroligt fin, mycket finare å bättre än min golf, förstår inte hur motortidningarna kan placera golf bredvid eller över v40 som ju är överlägsen, t ex ljudnivån i kupén upplever jag som typ tre ggr tystare än golfen! På motorväg är det ju mycket skönare att åka på tvåtusen varv än än pina sig fram på tretusen varv och över. Och innermiljön är mer ombonad å ja allt är snyggare å bättre på v40.

Men hur som helst, bilen är dryg ett år gammal å körts 3 tusen mil med och har inte stänkskydd, är det nån idé att sätta på såna nu? Det är väl plast som skyddar tröskellådorna väl känns det som? Inget sprut mot dörrarna eller? Eller är det en bra grej, ser många v40 som kör utan stänkskydd så tänker att det kan inte va så viktigt då..?

Edit: jag glömde ju den viktigaste anledningen varför Volvon är helt överlägsen golfen, man kan byta lampor själv. På golfen var man tvungen att skruva bort hela kofångaren för att byta en glödlampa!!! Helt sanslöst.
Senast redigerad av 1 semmelman, redigerad totalt 0 gånger.
På med stänkskydd.
Det fanns inte till C30 R-Design som tjejen hade. Halva underredet blev täckt med snö och is på vintern. Det gick knappt inte att köra bilen tillslut. De va inte kul att köra över trottoarkanter upp och ner för parkeringar för då slog det i.
Har haft stänkskydd på alla mina 9 olika Volvo.
Stänkskydd på säger jag..
På samma sätt som att man självklar förser hindra dörren från att slå upp på bilgrannen när man kliver i/ur vid en parkering borde det vara självklart att man gör vad man kan för att inte sputa stenar eller annat skit på bilkompisen bakom när man kör.
:)

Plus att det såklart också skyddar sin egen bil längst trösklarna och bakom hjulhusen..
Försökt kollat efter stänkskydd på vägarna idag och det är inte många v40 som har det. Våran V70 har det inte heller å inte många på vägarna heller.
Men är det nån som har bild på sin vita v40 med svarta stänkskydd får gärna posta den här för å se vilket som är snyggast. :)

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]