Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stugan86
Hej!
Jag har varit och tittat på dessa två V40. Vilken tycker ni är mest prisvärd? Det tillkommer ju service, vinterhjul och försäkring som ingår i 36 månader om jag köper en helt ny som jag också funderar på. När jag bygger ihop en ny med tillbehören jag tycker jag behöver landar jag på ca 240 000. Då är det en T2 kinetic buisness edition med inte så mycket extra men ändå det jag jag vill ha som tex parkeringsvärmare, tonade rutor och knappar på ratten. Så svårt att veta om det är värt att köpa en äldre som är billigare med lite bättre utrustning eller inte.

https://www.blocket.se/vasternorrland/V ... ?ca=11&w=3

Användarvisningsbild
av Telgetok
Om det är prisvärt eller inte kan nog endast du veta, eftersom vi alla prioriterar olika.

Lättast vore nog att räkna ut hur mycket du får med vid nybilsköp och sedan fråga dig själv om det är värt dem extra pengarna för en ny bil, personligen tyckte jag det var värt det eftersom jag fick själv bestämma alla tillbehör jag ville ha
Användarvisningsbild
av fjohan82
Stugan86 skrev:Hej!
Jag har varit och tittat på dessa två V40. Vilken tycker ni är mest prisvärd? Det tillkommer ju service, vinterhjul och försäkring som ingår i 36 månader om jag köper en helt ny som jag också funderar på. När jag bygger ihop en ny med tillbehören jag tycker jag behöver landar jag på ca 240 000. Då är det en T2 kinetic buisness edition med inte så mycket extra men ändå det jag jag vill ha som tex parkeringsvärmare, tonade rutor och knappar på ratten. Så svårt att veta om det är värt att köpa en äldre som är billigare med lite bättre utrustning eller inte.

Vet inte om du har gjort det men det du kan göra med den du byggt är att skicka iväg den via Volvos hemsida till en/flera handlare. Tillbaka får du ett förslag med förhoppningsvis bra rabatt.
av Stugan86
Tack! Bra tips, det ska jag göra. Jag tycker dock att de bara räknar ut på sina datorer och att det inte verkar finnas så stort utrymme för att få med nåt på köpet eller att pruta.
av JE Jr
För min del är det no-no med displayen som inte är digital, så den silvriga T3:an skulle vara utesluten just för det, men det är ju väldigt individuellt :)

Du måste dock ha kryssat i några roliga saker iaf :) för när jag kryssar i de saker du räknar upp ovan så hamnar jag på ca 220000kr utan vinterdäck.
Nybil känns onekligen ganska prisvärd jämfört med dessa begagnade?

Vinterdäck bör gå att hitta fina på t.ex. Blocket och spara någon krona.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag håller med, det icke heldigitala instrumentklustret och 5" displayen går fetbort.

Nya V40 är fortfarande ganska konkurenskraftiga prismässigt jämfört med begagnade. Får man fortfarande fri service i tre år på nya är ju det värt ett antal tusen det med.
Användarvisningsbild
av germanbug
Jag köpte en T2 Momentum -14, i våras (3200 mil). Och den är jag helnöjd med, för att vara den första volvon som jag har ägt. Och i den är det bla. den heldigitala hasighetsmätarhuset, 7"-info.skärmen, bränslevärmaren (som jag är överraskande nöjd med den finessen) + en massa andra finesser både som standard och extra.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
T2 Kinetic business är ju riktigt prisvärd, men kanske lite tråkig. (+ om man får med v-däck, försäk. o service.)
Har du inte räknat med rabatten än så kanske du kan gå upp på en momentum vilket tillför LED ljus och lite lull-lull.
Sen verkar stegen mellan paketen vara 25 000, det får var och en avgöra om det är prisvärt.
av Stugan86
Det blev en t2 business kinetic -17 i svart onyx metallic. Han ringde igår och sagt de fått in en bil som varit demobil och gått 250 mil. Vinterdäck, bränslevärmare och lite annat ingick. Fick den för 189 000. Lite billigare än om jag skulle beställa än ny och plus att jag inte behöver vänta till januari. Skönt att inte behöva leta nå mer bara :)
Användarvisningsbild
av germanbug
Då är det väl bara vanliga halgen-strålkastare på en "Kinetic", eller... går det även att få LED (Tors hammare) i det utförandet också? :)

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]