Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare!

Nu har jag varit med om att City Safety bromsar när jag åker under ett träd eller bro när det är fuktigt ute och det ligger fukt över sensorn i rutan. 2 gånger har detta hänt. Som tur har det varit fritt bakom mig båda gångerna så har undervikit kollison.

Någon mer som har varit med om detta? Ska in och boka service så tänkte snacka med min PST om detta så får vi se vad han har för erfarenheter jtav detta.

Skulle ju inte vara så trevligt att bli påkörd bakifrån för att bilen tvätnitar utav sig själv på en helt tom väg... :roll:
Hur långt upp är trädet/bron?

Jag har aldrig varit med om något stopp av CS som varit omotiverat, varken i XC60'n som jag haft i över fem år, eller i V40'n som jag haft 9mån/3000mil.

/Martin
germanbug skrev:Har själv CS gen. 2 i min V40 -14. Och det hade varit lite intressant att få prova det om hur det beter sig osv.
Finns det något bra sätt att göra det, förutom att göra det i skarpt läge ute i trafiken?
Flyttlådor fungerar bra :)

Skickat från min OnePlus 3
Var inne nyss och bokade första servicen (bilen har rullat 700mil :roll: ) i samband med service så ska min PST felsöka lite så får vi se. Så efter den 25/10 kanske jag har svar.

Lika bra att stänga av den tills dess kanske så man inte behöver åka till plåtverkstan också... :lol:

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]