Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av plisken65
Hejsan

Är nu i tankarna att byta ut gamla bettan, och har funderat på en s60 men har den sista tiden även sneglat på v40. Hörde dock av en kamrat att det är många "barnsjukdomar" och även en del kvalitets problem med dessa bilar. Så jag vänder mig till er som redan har v40 och frågar helt enkelt:
Är ni nöjda med era bilar?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Haft en MY16 V40 T5 Carbon Edition i ett år. Inte ett fel. Bara varit på verkstaden för service en gång.

Möjligt att det är något om du köper en äldre V40. Jag har kört många olika V40. Allt från basutrustade D2 hyrbilar till maxutrustade T5 och har alltid varit nöjd med bilen i sig. Den känns som en "stor bil", men är kul att köra som en liten bil! :D
Användarvisningsbild
av hebbe
Vi har en cc d2 -14. Vi är mycket nöjda med den, motorn räcker gott. Inga fel förutom en backspegel som inte gick att fälla in, men den byttes på garantin. Tänk bara på att den är trång i baksätet, vi är båda 180 och 1 5 åring i barnstol bak, och hon tycker det är trångt om benen. Annars en kanonbra bil.
Användarvisningsbild
av Funk
Vi har nu haft sammanlagt 3 stycken V40 i familjen och förutom en liten justering i dörren på den ena i samband med service (skorrande kabel vid högtalare fram) har dom aldrig haft några fel. En kollega hade fel på låsen bak på sin bil och det lär tydligen förekomma på tidiga vagnar då och då.
Det enda jag egentligen kan klaga på är att torkarbladet på förarsidan tenderer att hålla ganska kort tid, kanske för att det är längre än på de flesta bilar

/Thomas
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
V40 CC
Du hittar knappt en bil med så trevliga material / kvalitetskänsla i denna klassen.
Den är inte jättetyst att åka i men riktigt fin att köra. Vi åker mest 2 personer med takräcke.
Strul på våran har varit en backspegelmotor samt att flera av dörrarna inte går att öppna alls på vintern (riktigt illa)
Äter däck f.ö.
Användarvisningsbild
av gripen
V40 D2 2013
Inget att klaga på alls

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
av nicdah
V40 D2 -15. Totalt sett mycket nöjd med den. Särskilt vad gäller komfort och bränsleförbrukning. Däremot en hel del knirr i dörrar och säten fram, under handskfacket och i mittkonsollen. Har varit inne att antal ggr under garantitiden men jag vet inte om det blivit bättre alls. Möjligtvis knirret från mittkonsollen. Det är mer missljud när det är varmt ute än på vintern. Det är möjligt att jag är petig men jag tycker att Volvo skall kunna göra en bil som inte knirrar. Åkte i nya V90 och den var banne mig inte tyst den heller !!! Dessutom har jag också haft problem med låsen bak under vintertid.
Användarvisningsbild
av joel80
:) Vilken motor?

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]