Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Nu går det att bygga den uppdaterade V40/V40CC på Volvos hemsida. Förmodar att den går som MY17.
av Ambassadeur
De har döpt om paket och funktioner, och gjort allt mer förvirrande! Det är inte direkt överskådligt och lätt att förstå vad man får. Jag är riktigt tacksam för att jag hann beställa MY16, för priset för att få de funktioner jag "måste" ha har hoppat upp med 50k! :shock:

/André
av john.h
Ambassadeur skrev:De har döpt om paket och funktioner, och gjort allt mer förvirrande! Det är inte direkt överskådligt och lätt att förstå vad man får. Jag är riktigt tacksam för att jag hann beställa MY16, för priset för att få de funktioner jag "måste" ha har hoppat upp med 50k! :shock:

/André

Ja paketupplägget och dess priser har ju blivit sådär..
Även jag är nöjd med att man tog en MY16,en faceliftad hade kostat ~43000 mer, med exakt likadan utrustning.
Jag ser dock att man kan välja 62liters tank för 900 kr, har inte bilen redan det?
Användarvisningsbild
av MartinS
Dieselbilarna my16 har 62L tank som standard.
av john.h
MartinS skrev:Dieselbilarna my16 har 62L tank som standard.
Det skumma är att tillvalet bara finns till D2 motorn, ligger under 'säkerhet/övrigt"
Användarvisningsbild
av MartinS
Kanske har de minskat den till my17 då?

Min v40cc my16 som Jag beställde i oktober med lev i dec har gått upp cirka 15papp med samma utrustning, i den mån det går. Den största procentuella prisökningen måste va domkraften, från 120kr till 500kr, undrar om det medförljer en mekaniker i miniformat? ;)

Däremot har jag ju metallic gått ner en hel del i pris.

Jag tycker dock det ser det j-vligt B ut med täcklocken där drl-ljusen suttit förut, ungefär som xc60 mellan my11-my13 när man inte kunde få dimljus för att servopumpen hamnade där ett av ljusen skulle sitta.
Användarvisningsbild
av fjohan82
MartinS skrev:Kanske har de minskat den till my17 då?

Min v40cc my16 som Jag beställde i oktober med lev i dec har gått upp cirka 15papp med samma utrustning, i den mån det går. Den största procentuella prisökningen måste va domkraften, från 120kr till 500kr, undrar om det medförljer en mekaniker i miniformat? ;)

Däremot har jag ju metallic gått ner en hel del i pris.

Jag tycker dock det ser det j-vligt B ut med täcklocken där drl-ljusen suttit förut, ungefär som xc60 mellan my11-my13 när man inte kunde få dimljus för att servopumpen hamnade där ett av ljusen skulle sitta.
Det står under info ("I"-knappen vid motorvalet) att samtliga motorer har en bränsletank på 62 liter, med undantag T4 som har 67,5 liter. Hur det nu kan komma sig...

När det gäller täcklocken på denna uppdaterade V40 håller jag med och föredrar Inscription, just för att slippa de där täcklocken. De är inte direkt designhöjande...
av pt96hni
Dessutom så är ju T4:an högre på bilden än de andra motorerna.

Backspeglarna verkar bara finnas i svart och silver R-design.
De var väl färgade i bilens färg tidigare? Är så i alla fall på min Ocean Race.

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]