Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AramisKD
Hallå där!

Jag har märkt att hos mig så fälls inte sidospeglarna in när bilen stängs av. Är det något speciellt jag behöver göra? Har det aktiverat i inställningarna och det går att manuellt fälla in dom. Men vill ju det ska vara automatiskt.
av Cuskic
Du får på in i Bilens inställningar på Mycar som finns på instrument panelen där kan du välja att fälla in dom när dom låses.
Ett tips så låt de vara som de är i nödfall trycker du på L och R samtidigt där var du justerar Speglarna . Anledningen är att dem slits ut efter 2-3 år så glappar speglarna de kostar 800kr och fixa
av AramisKD
Cuskic skrev:Du får på in i Bilens inställningar på Mycar som finns på instrument panelen där kan du välja att fälla in dom när dom låses.
Ett tips så låt de vara som de är i nödfall trycker du på L och R samtidigt där var du justerar Speglarna . Anledningen är att dem slits ut efter 2-3 år så glappar speglarna de kostar 800kr och fixa
Som sagt har jag varit i My Car på inställningar och aktiverat det men inget händer ändå...
Användarvisningsbild
av MartinS
Låter som det är dags för verkstadsbesök då...
av AramisKD
MartinS skrev:Låter som det är dags för verkstadsbesök då...
Ja jag vet inte. Stod att det kan påverkas om man manuellt fällt in dom osv vilket jag gjort. Ska kolla lite i manualen och se vad som händer.
av Jäverhammar
Men han skriver ju att det går att fälla in manuellt med knapparna men att bilen inte fäller in dem automatiskt..
Om vi fäller in våra manuellt (med knapparna) så fälls de inte ut automatiskt vid upplåsning. Men är de utfällda vid låsning av bil så fälls de in.
av AramisKD
Jag ska kika lite på det senare. Annars får jag åka in med den. Orkar inte lämna in den och ha den liggandes där dock. Men bara man har det aktiverat i My Car, ska dom alltså automatiskt fällas in när man låser bilen? Fanns nåt i manualen om att man kan resetta allting kring det osv. Ska kolla på det.
Användarvisningsbild
av leiwi
Cuskic skrev:Du får på in i Bilens inställningar på Mycar som finns på instrument panelen där kan du välja att fälla in dom när dom låses.

Jag har haft inf bara speglar på mina bilar sedan 2002 , har aldrig råkat ut för att dom har "glappat " eller slutat fungera :shock: :shock:

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]