Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ticas
Jag funderar på att byta min V60 till en V40 och funderar på detta med Panoramatak. Har ni några erfarenheter av det? Foton?
Användarvisningsbild
av MartinS
Det blir rejält lägre i tak inne, både fram och bak. Det är min erfarenhet :)
Användarvisningsbild
av Funk
Anledning till att jag inte valde det är att öppningen sitter så långt bak att det bara glädjer baksätespassagerare...

/Thomas
av john.h
Jag tycker ljudnivån blir kass om man har "glastaket"
Provkörde två identiska v40 på bila efter varandra, den ena med "glastak", där var ljudnivån(buller störande hög tycker jag.
Det ser fräscht ut, men jag valde bort det på min order.
Användarvisningsbild
av ziaal243
Äger en v40 med panoramatak . Väldigt trevligt på sommaren för fram och baksätespassagerare
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag tycker det är snyggt och väldigt trevligt. Tyvärr, som MartinS nämner, så gör det takhöjden betydligt lägre både fram och bak.
av Lövet
Har två bilar med panoramatak. Barnen älskar det. Jag är 190cm lång och har inga problem att sitta under, dock är ingen en V40 iofs. Något extra buller finns inte, då är taket felmonterat.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är väl ganska ointressant att relatera till andra bilar? SL-bussar har ju också taklucka, och dom får man plats under ;)

I V40 blir det avsevärt lägre takhöjd invändigt, jag kan omöjligt sitta i en med panoramatak, varken fram eller bak. I min XC60 däremot går det utmärkt.

Det blir ett rejält kallras från glastaken, vintertid förordas "gardinen" fördragen, då blir det okej.
Användarvisningsbild
av leiwi
en kollega till mig fick skada i kanten HF på taket och en kalldusch när han kom till verkstaden, det är inte "glasförsäkringen " utan vagnskade försäkringen som gäller (6000sek) :roll: :roll:
Senast redigerad av 1 leiwi, redigerad totalt 0 gånger.

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]