Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvopowertrain
Frugan ska köpa ny bil och har idag en Clio 1,2 tce -09 och kör ca 1000 mil/år. Hon kollar främst på Captur men jag tycker att V40 är mer bil för pengarna då jag är Volvit med rabatt. Är det någon som har någon av dessa bilar och kan hjälpa till med +/-.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Bla Captur säljs med 5 års garanti och 3 års fri service nu tror jag. V40 mer "premium" men lider ju av bara 2års nybilsgaranti. T2 bra kampanjer.
Användarvisningsbild
av svergie2
V40 och Clio/Captur spelar ju i helt olika ligor! Volvon är bra mycket mer premium, men det speglas ju på priset. En V40 Momentum så har du allt du behöver, inkl. Xenonstrålkastare etc. Har faktiskt en bekant som lånade hem en Captur över en helg men beställde en Volvo V40 istället med motiveringen "Volvo är Volvo". Hon tyckte det var för mycket buller i bilen och att Volvon hade en helt annan känsla när man stängde dörren om sig.

Men detta reflekteras ju som sagt i priset :)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Captur är ju överprisad så steget till en insteg av V40 är inte så många lakan.
av Volvopowertrain
Priset för en V40 T2 Kinetic med fria vinterhjul som Volvoanställd är samma som för en Captur 90 tCe Dynamiqe med fria vinterhjul. Volvon har väl nya motorn MY2016? Frugan tycker att Capturen ser lite roligare/tuffare ut och att V40 är lite gubbig. Clion hon har haft tidigare tycker hon är smidig då hon mest kör stadskörning till och från arbetet, handla , skjutsar barn till träning mm. Själv tycker jag att Clion är skräp, vänster styrled och höger krängningshämmare är bytta 3ggr på 6000mil. Dålig värme på vintern, bytt lamda, ok att åka stadskörning men allt över 100km/h är ingen trevlig upplevelse.
Användarvisningsbild
av svergie2
Ja, V40 med halogenstrålkastare ser riktigt gubbig ut enligt mig, xenonstrålkastarna och varselljusen i LED gör hela fronten, och om man dessutom får bilen i en annan färg än vit och 17" fälgar så ser den riktigt bra ut!

Jämförde inte Kinetic, utan momentum som kostar 243 000 kr, men såg att man fortfarande har Your Momentum för 220 000 kr. 177 800 för en Captur Dynamique, men vet dock inte vad V40 kostar som anställd.
Användarvisningsbild
av svergie2
Volvopowertrain skrev:V40 your momentum 12500kr mer än Kinetic + 3500kr för 17". Svart bil blir det nog.
Då är ju Your Momentum nästan självklart! :) Och 3 500 för 17" var ju inte så farligt det heller.

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]