Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av isw3de
Har en fråga som min säljare eller Volvo Cars inte kan ge 100% -igt svar på..

Jag undrar vad som krävs, vad måste man beställa, om "Bilmodem" med separat Sim-kort skall finnas i bilen?
Har beställt en V40cc BE med Volvo On Call, BE innebär ju att det sitter Sensus Connect, men man kan inte svara om det innebär att det sitter Bilmodem i bilen.

Jag undrar alltså om Sensus Connect och Volvo On Call "räcker" för att det skall sitta ett Bilmodem med separat Sim-kort?
Man kan inte läsa sig till det eller beställa Bilmodem i Bygg din bil...

Någon som vet?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag har en MY16 V40 Carbon Edition. Där ingick bland annat Sensus Connect Premium Sound och VOC. Jag har bilmodem med sim.

Så länge det är Sensus Connect borde det väl finnas?
Användarvisningsbild
av leiwi
Niclas skrev:Det är väl ändå VOC som gör att man får sim-kortshållare? Åtminstone på V70!

VOC har ett "eget" sim kort som är mjukvarubaserat , med VOC simet kan bara användas för nöd och servicetjänsterna , övriga appar och kommunikation som Sensus Connect använder måste anslutas med det privata simkortet i handskfacket, din telefon via BT eller trådlöst WI FI
av Dengroth
Som föregående talare, VOC har egen uppkoppling och den kräver dessutom att du stänger av bilmodemet när du startar upp VOC abonnemang o tjänsten.

Vet inte vilket tillbehör som "innehåller" bilmodemet men det låter väll mest logiskt att nån nivå av sensus connect har det med sig pga att där används uppkopplingen.
av Niclas
Har man inte VOC finns ingen simkortsläsare för att stoppa i ett 3G-sim, utan då är det bara blåtand eller wi-fi som gäller
Användarvisningsbild
av MartinS
Sensus connect och voc i kombination ger bilmodem av vad jag förstått.
Användarvisningsbild
av isw3de
Tack för alla svar och försök till upplysning!
Det som fortfarande är lite bristfälligt i den information man kan läsa sig till eller hitta i länken från MartinS är att det inte uttryckligen står någonstans att det finns Bilmodem just därför att man valt Sensus Connect...

Det kanske är att vara övertydlig enligt den som har all kunskap i ämnet...
Men för mig som inte besitter kunskap så vore det så enkelt att lägga till information i texten då man väljer mellan olika varianter av radio?! T.ex om det visar sig att det behövdes sitta Sensus Connect med Premium Sound blir jag förbannad... Eftersom inte säljare eller Volvo kan berätta vad som krävs...

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]