Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Vad jag har sett verkar alla V40 ha backspeglar i bilens färg. V40cc har blanksvarta speglar, förutom på ocean race, där de är i bilens färg. Är det vekligen snyggare med svarta speglar? Jag tycker det gör att bilen ser smalare ut än den är, vilket ju inte är vad man vill.

Om man nu vill byta, är det samma backspegelkåpor på v40 och v40cc? Så att man kan köpa lackade i rätt färg från en v40 och klämma dit på en CC? Givet att de har samma typ av blinkers naturligtvis.

Vad tycker ni andra är snyggast?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Jämför befintliga på: http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 88864/2016

2016 är det iaf samma art.nr på t.ex. kolfiberbacksperlarna enligt:

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 88864/2016
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 88864/2016
Alltså bör det vara samma speglar

Tycker nog att svarta är snyggast just nu, men det beror nog mest på trenden :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Tack! Samma speglar med andra ord, då är frågan vad som är snyggast. Jag lutar rätt mycket åt att kåpor i bilens färg passar bäst.
av HiTek
MartinS skrev:Tack! Samma speglar med andra ord, då är frågan vad som är snyggast. Jag lutar rätt mycket åt att kåpor i bilens färg passar bäst.
Det är snyggast! Kan bli lite Musse Pigg öron annars beroende på lackval :P
av mikebike
MartinS skrev:Tack! Samma speglar med andra ord, då är frågan vad som är snyggast. Jag lutar rätt mycket åt att kåpor i bilens färg passar bäst.
Svarta ser billigt ut. Förr var det lyx med backspegelkåpor i bilens färg. Nu är det tydligen sportigt med svarta....

Jag har ju silverfärgade kåpor på en svart bil.
Användarvisningsbild
av MartinS
Ja man kan ju naturligtvis köpa de silvriga, eller dom i kolfiber.. Men jag är inte så förtjust i någon av dom, möjligen kolfiber på en svart bil.

Jag tror jag skall ta och byta ut de svarta till en uppsättning i bilens färg vad det lider.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja tog silver på min nya. Även silver rails och silver runt rutorna. Det tycker ja är snyggast. Plus side scuff plates.
Även V60CC har blanka speglar och spegelinfästningar och blanka rutlister. Tyvärr inga blanka rails. Så det är inte helt lätt att få en bra kombo.
Användarvisningsbild
av MartinS
Kunde man välja silver/silk runt rutorna? Det fanns inte som option för momentum BE iaf vad det verkade när jag beställde? Silver rails är det väl alltid på V40cc?
Användarvisningsbild
av Robbex
Jag har silvriga på min v40 R-design. Hade hellre velat haft svarta. Det var dock inget jag tänkte på då jag beställde bilen och ångrar djupt.
Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?