Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej ny här och förhoppningsvis snart nöjd ägare till en V40 D4 R-design BE
Tänkte skriva vad jag lagt till och om någon tycker att jag missat något säg gärna till för än kan jag justera beställningen :)

Automatlåda
Crystal vit metallic
Läderklädsel
Klimatpaket p-värmare voc
Driver support paket
Premiumsound Harman/Kardon
Borttag av emblem
Tonade rutor
Lastrumsgolv 2 nivåer
Reservhjul
Avtagbart drag
Självklart ingår gummimattor oxå utöver tygmattor

Tänker nöja mig med 17" hjul och inte sänkt chassi, har man passerat 30 börjar man visst tänka på komforten :roll:

Någon åsikt om valet/valen?
rent spontant så skulle jag valt till backkamera... låter löjligt men har man haft det så blir man beroende... man har 100% koll ända in till kofångarn.... Jag beställde en V40 cc t4 AWD för en månad sen och valde till den.. :)

Grattis till en i övrigt riktigt bra bil :)

Men det är en lång väntan när man väl bestämt sig.. Vad fick du för leveranstid ?
Låter som en mycket trevlig spec! Jag hade lagt till BE PRO, istället för BE...
Hur är det med Crystal vit numera? Förut hade ju Volvo problem med att få samma nyans på plåt och plast...
Dengroth skrev:rent spontant så skulle jag valt till backkamera... låter löjligt men har man haft det så blir man beroende... man har 100% koll ända in till kofångarn.... Jag beställde en V40 cc t4 AWD för en månad sen och valde till den.. :)

Men det är en lång väntan när man väl bestämt sig.. Vad fick du för leveranstid ?

Backkamera har jag tidigare kört i några taxibilar och kommer inte alls överns med det, vill hålla kollen i backspeglarna. Men är väl en skada efter nästan 12 år som yrkeschaufför och nuvarandre arbete kör vi VW Transportrar utan backvarnare, så nöjer mig med varnare :)
Inte fått tid än men 8-10 veckor sa säljaren, känns som en evighet. Vill ju ha bilen på måndag senast :twisted:
fjohan82 skrev:Låter som en mycket trevlig spec! Jag hade lagt till BE PRO, istället för BE...
Hur är det med Crystal vit numera? Förut hade ju Volvo problem med att få samma nyans på plåt och plast...
PRO valde jag bort framförallt pga att jag inte vill ha glastak och gps har man ju i telefonen.. Sen är jag tveksam till p-varnare fram när det fastnar snöslask och skit i kommer jag bli tokig på pipet så skippar det oxå.
Lackbekymren visste det inget om att det skulle vara värre på just den här lacken, inte heller på plåtverkstan kunde dom säga att det va speciellt problem med den. (Säljaren är en bekant så blir garanterat inte blåst heller)
Kom ihåg att bakåtsikten i V40 i princip inte existerar. Jag tycker backkamera är ett helt fantastiskt tillbehör till den bilen just därför. Det må vara ett litet snäpp bättre än en transporter, men inte mycket ;)
Ser annars ut som en väldigt fin spec, men jag råder dig att överväga om inte sänkt chassi är värt det. V40 är rätt svajig och eländig i orginalutförande. Jag avskydde chassit tills jag bytte fjädrar på min.
crumpets skrev:Kom ihåg att bakåtsikten i V40 i princip inte existerar. Jag tycker backkamera är ett helt fantastiskt tillbehör till den bilen just därför. Det må vara ett litet snäpp bättre än en transporter, men inte mycket ;)
Ser annars ut som en väldigt fin spec, men jag råder dig att överväga om inte sänkt chassi är värt det. V40 är rätt svajig och eländig i orginalutförande. Jag avskydde chassit tills jag bytte fjädrar på min.
Du kör R-design oxå? Vet inte vad dynamiskt chassi innebär.. Men du menar att den lilla sänkningen på 10mm gör skillnad utan att det blir stötigt?
Puttepropp skrev:
Dengroth skrev:rent spontant så skulle jag valt till backkamera... låter löjligt men har man haft det så blir man beroende... man har 100% koll ända in till kofångarn.... Jag beställde en V40 cc t4 AWD för en månad sen och valde till den.. :)

Backkamera har jag tidigare kört i några taxibilar och kommer inte alls överns med det, vill hålla kollen i backspeglarna. Men är väl en skada efter nästan 12 år som yrkeschaufför och nuvarandre arbete kör vi VW Transportrar utan backvarnare, så nöjer mig med varnare :)
Inte fått tid än men 8-10 veckor sa säljaren, känns som en evighet. Vill ju ha bilen på måndag senast :twisted:
Jo jag kör sen 15 år tillbaka mycket servicebil typ Ivecoskåp, transporter, Peugot sortimentet och toyota proace och prioriterar också bra backspeglar.. men kameran är ett beroendeframkallande komplement särskilt när man bor som jag, granne med ett dagis. Alltid skönt att veta att man inte har en trehjuling med tillhörande knatte bakom bilen innan man kastar i backen.

Men vill du inte ha det så ska du inte prova heller för man fastnar och som tidigare talare sa så är inte v40 nått under av sikt bakåt :)

JAg håller på o bli tokig av väntan och förväntan och det e en hel månad kvar :cry: vill ju ha nu om man väl bestämt sig och beställt..
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]