Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nästa år kommer de första privatleasarna att lämna tillbaka sina V40. Det borde betyda att begagnatmarknaden får ett tillskott av hyfsat välvårdade bilar som rullat ca 4500 mil. Nu har ju inte Volvo gått ut med några siffror om antalet kunder som väljer privatleasing men det borde vara några stycken.

Fler bilar på marknaden borde innebära större konkurrens = lägre priser. Eller? Jag känner att det finns en risk att jag gör en dålig affär om jag slår till på en begagnad redan idag. Det vore kanske bättre att vänta tills marknaden stabiliserat sig. Jag tänkte bolla frågan med er här inne om vad ni tror? Någon kanske varit med om tidigare lanseringar och har erfarenhet och koll?

Tacksam för svar!
Tror inte privatleasarna är någon större skara, och de bilar de lämnar hamnar förmodligen hos märkeshandlarna som förmodligen inte kommer prisdumpa marknaden.
Vet inte om du har några utrustningskrav, men kan tänka mig att de som leasat en bil i tre år inte direkt gått bananas bland tillvalen heller!
Tror inte heller att de bilarna kommer ge någon jätteeffekt. Det som slår sönder prisbilden är när när det börjar kampanjas på nybil, "Classic" och liknande utföranden.

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]

Börja med en sån https://www.amazon.se/[…]

Carplay trådlöst?

En dum fråga. Men nån smart kan sä[…]