Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon som vet om det finns fördraget i v40 cc 2015 för inmontering av elkabelsatsen till en dragkrok????.
Jag har 2 originalartikelnummer som jag inte vet riktigt vad det är:
1. 31414904
2.30756551
Någon som vet???
Med Vänlig Hälsning
Björn
Vet, vet jag inte. Men skulle bli mycket förvånad om det inte var så. Volvo har ju haft fördraget i många år nu för att ansluta TRM och kabelsats.
wigerup skrev:Är det någon som vet om det finns fördraget i v40 cc 2015 för inmontering av elkabelsatsen till en dragkrok????.
Jag har 2 originalartikelnummer som jag inte vet riktigt vad det är:
1. 31414904
2.30756551
Någon som vet???
Med Vänlig Hälsning
Björn
Det är fördraget fram till TRM (trailermodul) alla fästen i karossen är också färdiga , lite plug and play faktiskt.
Det som krävs för att få till det är förutom själva draget ( som är nr 2 ovan (fast drag)) är TRM trailermodul och Kabelsatsen från TRM till släpvangsuttaget.
Sedan behöver du uppsöka en verkstad som kan aktivera TRM modulen (ca 150 :-)
Jag förstår, det leiwi skrev är originalet som inmonteras. Men hur är det med typ dragkrokslagret.se som säljer ett GDS paket och där strömmen till deras styrenhet kopplas in utanför bilens egen strömkrets??. Någon som har erfarenhet av detta??. Det skiljer ju en hel del i pris, och jag kommer endast eller mest använda dragkroken till att transportera cyklar och kanske någon ett släp.
Med Vänlig Hälsning
Björn
wigerup skrev:Jag förstår, det leiwi skrev är originalet som inmonteras. Men hur är det med typ dragkrokslagret.se som säljer ett GDS paket och där strömmen till deras styrenhet kopplas in utanför bilens egen strömkrets??. Någon som har erfarenhet av detta??. Det skiljer ju en hel del i pris, och jag kommer endast eller mest använda dragkroken till att transportera cyklar och kanske någon ett släp.
Med Vänlig Hälsning
Björn
Jag skulle rekommendera att köpa både drag kabel och TRM box från skroten om man vill komma undan lite billigare Tex bildelsbasen.se :D
Så mycket enklare med original och du får en riktig funktion på bla backsensorerna mm
OK, jag ser på bildelsbasen några styrenheter till dragkrok av årsmodell -14. Jag provar med detta. En fråga bara:
Om jag köper en begagnad styrenhet från -14 och nyare till dragkroken, behöver jag omprogrammera den på något sätt eller är det bara att plug and play.?????
Björn
wigerup skrev:OK, jag ser på bildelsbasen några styrenheter till dragkrok av årsmodell -14. Jag provar med detta. En fråga bara:
Om jag köper en begagnad styrenhet från -14 och nyare till dragkroken, behöver jag omprogrammera den på något sätt eller är det bara att plug and play.?????
Björn

Ja din bil behöver fortfarande mjukvara , detta på grund av att en del av mjukvaran laddas i CEM enheten för att kommunicera med TRM

..när man funderar på ett byte nä[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]