Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Jag skulle vilja ha lite synpunkter på vad ni tycker om Volvos originalblad till just V40...
Min uppfattning är att dom är alldeles kass, eller mer specifikt: Bladet på förarsidan är riktigt dålig.. Jag har gratis torkarblad i leasingavtalet så ekonomiskt spelar det ingen roll, men att behöva byta efter 2-3 månader stör mig.
Jag får ränder på rutan ungefär "mitt på bladet", vad har ni för upplevelser ?

/Thomas
Användarvisningsbild
av P210
Vet inte om det skiljer i kvalitét mellan modellerna, men jag fick nya Volvoblad till min V50 på förra servicen i okt -13 och de torkar bra ännu utan att randa, 3000mil senare!
av Glenn3
Jag hade min V40 från dec 2012 till dec 2014, under den tiden bytte jag bara torkarblad en gång och det var pga att de ingick kostnadsfritt i avtalet och inte pga att de var dåliga. Körde cirka 6000mil under dessa två år.
Användarvisningsbild
av Funk
Konstigt...både jag och frugan kör V40 ( MY13 & 14) och får inte ut mer än max ett kvartal, men det är bara problem med förarsidan... På min V50 bytte jag en gång om året..
Skillnaden är att det är ett väldigt långt blad på förarsidan, och kanske att leverantören är en annan på grund av det.

/Thomas

..när man funderar på ett byte nä[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]