Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SVARVARM
Hej! funderar på att köpa en v40 från 2013 och undrar om något har uppdaterats på modellen sedan 2013?? det är med d2 och momentumpaket jag har tänkt mig för övrigt.
Användarvisningsbild
av crumpets
MY16 blir D2-motorn 2 liter istället för 1,6 men verkar dra ungefär lika mycket.
Infotainmeintsystemet har kommit i en ny variant som heter Sensus Connect från MY14(eller var det 15? tror 14) med lite inbyggd webläsare osv. Detta kan du i princip eftermontera om objektet du tittar på har stora skärmen. Heter då Sensus connected touch. Ej 100% samma men gör samma saker.
Annars är det nog inget du missar. Inte för att dessa grejer är några jättepunkter ändå, men vill du absolut ha webläsare i bilen blir det connected touch eftermontering(strax under 10k vill jag minnas) eller köpa ett år nyare bil.
Användarvisningsbild
av leiwi
Vill du ha ett riktigt bra infot system så skall du montera sensus conected touch i din bil systemet är mycket bättre än det nya systemet som heter sensus conect och monteras from 15 på v40 :D

Du kan ladda fler "apparat" ock skulle du vilja så går detta system att "roota" och då öppnar sig alla apparat till android (telefoner och plågor) :D
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]