Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lorryquai
Tjena.

Ägt en V40 i 2 dagar och funderar lite på varför s/s inte fungerar. I menyn så står det tillgängligt, men det har bara funkat 1gång och det var när vi provkörde bilen i förra veckan hos handlaren. Efter detta har bilen rullat ca 30mil.

Inga laddare inkopplade, klimat på auto, låg volym på stereo.

Bugg eller har jag missat nåt?

Lorryquai
Användarvisningsbild
av fjohan82
Samma här... Jag har en lånebil (till imorgon), V40 D2 MY13. Haft den hela veckan och inte fått start/stopp att funka, trots att knappen lyser att den är på. Stannar, lägger ur växel, släpper upp kopplingen men håller på bromsen. Har även testat att släppa bromsen och dra i p-bromsen, men inget hjälper för att få motorn att stanna. Motorn har kommit upp i normal temp vid alla tillfällen. Underlig bil.. eller underlig förare... :roll:
Användarvisningsbild
av joel80
Vad står det i menyn då? Där ser man om den inte aktiveras p.g.a t.ex klimatkomfort, regenerering av partikelfilter, yttertemperatur, batterispänning, o.s.v.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Idag funkade det några gånger.. Tack å lov har jag nu lämnat tillbaka häcken... :roll:
Användarvisningsbild
av Perra83
fjohan82 skrev: Tack å lov har jag nu lämnat tillbaka häcken... :roll:
Va!? Gillar du inte V40? :lol: Motorn är förträfflig :mrgreen:
Användarvisningsbild
av fjohan82
Perra83 skrev:
fjohan82 skrev: Tack å lov har jag nu lämnat tillbaka häcken... :roll:
Va!? Gillar du inte V40? :lol: Motorn är förträfflig :mrgreen:
Haha den låg bra på vägen och D2 motorn gick tystare än i min V50, visst.
Dock gnisslade kupéfläkten, flera paneler inne i bilen verkade ligga mot varandra och skapa oljud under färd, förarstolen gick inte att sänka alls lika mycket som i V50 vilket skapade en obekväm körställning.
Sen är den så liten att jag knappt kunde komma in i baksätet när jag försökte. I mitt tycke en bil för personer under 180 cm och inte för 190 cm...

Men alla har olika behov och olika smak, vilket såklart är tur 8)

Hoppas det åtgärdar felet med att min b[…]

Appen är makalöst buggig. Ofta en d&ou[…]

För att jobba med köldmedia krävs c[…]

Ja, blir ju billigare med full tank då. :-)