Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wigerup
Hej, har nyss blivit volvoägare,tidigare BMW ägare, och har en fråga.
Har en V40 CC 2015, och har monterat in kupe/motorvärmare med underhållsladdare. När kupevärmaren har stått på en stund går larmet igång detta p.g.a att kupelarmet slår till.
På min förra BMW låste man 2 ggr med fjärrnyckeln för att avaktivera kupelarmet.
Hur gör man med denna V40???. Har försökt läsa instruktionerna men tycker det är väldigt otydligt.
Tacksam för svar.
Med Vänlig Hälsning
Björn
av Tjocken
Gå in i menyn i sensus displayen, alltså "My car" knappen. Sen leta upp något som heter låg larmnivå, reducerad larmnivå eller något liknande, man kan ställa in så det frågar varje gång man går ur bilen, eller så att det alltid är aktivt.
Användarvisningsbild
av SvenB
Förstår inte riktigt. Jag har en hund och har därför aktiverat funktionen med "Nedsatt skydd" samt "Fråga varje gång". När jag stänger av motorn får jag ett meddelande på displayen: "Enter minskar skyddet till motorn startas igen" Då kan jag välja att trycka "Enter" och minska skyddet, eller låta bli. Jag tycker funktionen är enkel.
av Tjocken
SvenB skrev:Förstår inte riktigt. Jag har en hund och har därför aktiverat funktionen med "Nedsatt skydd" samt "Fråga varje gång". När jag stänger av motorn får jag ett meddelande på displayen: "Enter minskar skyddet till motorn startas igen" Då kan jag välja att trycka "Enter" och minska skyddet, eller låta bli. Jag tycker funktionen är enkel.
Jag har precis likadant pga hund. Det är jättesmidigt att ha det så tycker jag. För ignorerar man det bara så är det ju alltid fullt skydd! :)

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]

Inte en chans. Ända gången det ä[…]

Hej. Kan man byta hela mätarpanelen utan att […]

Hybriderna har som StefanN skriver inbyggda skydd […]