Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Nyare bilar har ju bilens valda tema i sensus, tror ni man får det om man ber dem uppdatera till senaste på verkstan eller är det låst till årsmodell på nåt sätt?
av Seblastian
Detta undrar jag med, dock tror jag hela systemet behöver uppdateras i så fall. Frågan är om det går.
av Schmoyoho
Hur nya då? Jag har förstått (eller kanske snarare antagit) att det är bilar med digital hastighetsmätare och Sensus connected touch (eller vad den uppgraderade sensus-versionen då heter).
Användarvisningsbild
av leiwi
Schmoyoho skrev:Hur nya då? Jag har förstått (eller kanske snarare antagit) att det är bilar med digital hastighetsmätare och Sensus connected touch (eller vad den uppgraderade sensus-versionen då heter).

För att uppgradera är det nog så att bilen måste ha Sensus Connect och inte bara Sensus
skillnaden vad jag förstår är att Sensus Connect har internetanslutning och tillgång till "appar"

Detta system skall INTE förväxlas med Sensus Connected Touch som är ett tillbehörsbaserat system ( som är riktigt bra ) men som inte kan monteras i V/S 60 efter vecka 46 2014 och inte i övriga av modell 2015.
Användarvisningsbild
av crumpets
Aha! Är det bara sensus connect så blir det ju svårt att uppgradera gamla vanliga sensus förstås. Jag trodde det var teman oavsett om man hade vanliga eller connect, bara det var nytt nog.
Släpper vatten

Känn om det är blött under mattor[…]

Byte inre styrled

Jag får ge mig på att värma och b[…]

Original kittet runt gångjärnen har spr[…]

Ja det är en bra tankeställare att kolla[…]