Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Carit
Går ej att låsa bilen! Provat reservnyckeln om batteriet var slut men icke!

Inte ett ljud från bilen-helt dött!

Ideer på fel?
av Carit
Japp, allt stängt! Har ej provat att låsa inifrån, var tvungen att lämna bilen olåst på parkering, ska med tåg!

Om den går att låsa inifrån- vad är det för fel?
Om den inte går att låsa inifrån-vad är det för fel?

Tack för snabb respons!
Användarvisningsbild
av Perra83
Öppna och stäng allt och prova lås igen.

När keyless inte funkar har jag oftast glömt kvar nyckeln i bilen men så verkar det inte vara i detta fallet.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
man får dra igen samtliga dörrar och luckor rejält har märkt att den inte låser även om dörren ser ut vara stängd som den skall men visar sig att man får dra igen den lite hårdare då reagerar låsningen
av nicdah
Har råkat ut för samma sak en gång på min nya V40. Hände ingenting när jag skulle låsa den. Efter att ha startat
bilen gick det åter att låsa den.
Användarvisningsbild
av Volvotorsk
Jag har haft samma problem. Om du inte har senaste mjukvaran kan det vara det som spökar.
Volvo ska ha skickat ut servicemeddelande om det.
av Carit
Nu har jag provat att stänga alla dörra igen, HÅRT! Icke ett pip att den behagar låsa eländet! Ska lämna den på obevakad långtidsparkering imorgon, känns sådär....

Grrrrrrr, inte imponerad av min Volvo hitills! Precis när jag köpt den fick jag byta synkring i växellådan. Svensk kvalitet. Jo pyttsan!
Användarvisningsbild
av MrZok
Har fått min nya V40cc D3. Keyless funkar inte som det ska. Det händer ofta att det inte går att låsa eller låsa upp bilen. När jag låser upp bilen med hjälp av VOC appen då går det inte att starta motorn om nyckeln inte är instoppad. Meddelandet "bilen hittar ej nyckeln" kommer upp på displayen. Det händer dagligen :cry: ... tråkigt... Någon som haft samma problem?
Användarvisningsbild
av crumpets
Testat båda nycklarna? Om en antenn i bilen är paj brukar det bara visa sig på en viss dörr t.ex. Om du har problem på hela bilen + inuti är det förmodligen nyckeln som är felaktig.
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]