Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wigerup
Är inte en volvoägare än men funderar på en V40.
Har aldrig haft en volvo men tänkte slå på nu i och med att volvo har fått sådan beröm för sin D4 motor. Min fråga är emmellrtid att jag vill ha navigering i min bil. Såvitt jag förstått ingår det i paketet PRO. Men det finns desto mer V40 till salu som endast heter Buissnes e . Vad betyder e och kan man eftermontera navigerings utrustning?????.
Om man endast tar hänsyn till komfort, vilken modell ska man föredra då???? Cross Country eller inte???
Tacksam för svar
Med Vänlig Hälsning
Björn
Användarvisningsbild
av crumpets
Komforten är i princip identisk i CC och vanliga. Förutom att CC har högre insteg och du kommer högre upp vilket kan vara riktigt skönt i lite tjockare trafik, men ta den du tycker är snyggast/får en bäst deal på. Det är små skillnader totalt sett.
Användarvisningsbild
av iFortyCC
V40 med Buissnes Edition är utrustade med Sensus Connect och 7 tums skärm och skall gå fint att uppdatera till Sensus Navigation. Buissnes Edition Pro är utrustade med navigation från början.
av V40CC
En annan skillnad på V40 och V40 CC är att jag kan tycka att de extra 4 cm på CC gör den lite mer vindkänslig när man kör landsväg/motorväg. Man får parera lite mer med ratten... Men annars är det ingen större skillnad.
av wigerup
År det någon modell som känns stötigare (hårdare) än andra. Har hört att Ocean R skall vara sådan, men vet ej.
Då jag är i färd med att byta till mig en så undrar jag om jag skall ha en D2 eller D4 ganska stor prisskillnad.
Hjälp mig att välja
Med Vänlig Hälsning
Björn
Användarvisningsbild
av crumpets
Ocean race ska inte vara stötigare än någon annan. Det är R-design som har det hårda sportchassit, eller vilken modell som helst om man valt det själv, men det är då alltså ett extraval man gör.

@klacken, @vjohnj : Tack båda! Drog ett var[…]

låg tomgång v70 04a

Sitter det inte tomgångsmotor/ventil på[…]

Fällbart framsäte?

Det går inte på min XC90 från […]

Tack som tusan för alla bra svar! Men tyv&[…]