Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alexanderoqvist
Jag har en Volvo V40, D2 Summum (MY13) där den högra nummerskyltsbelysningen har lagt av. Jag har försökt hitta information i manualen och på nätet men inte ens hittat info om vad det är för typ av lampa. När jag tittade lite snabbt igår kväll såg jag heller inte några skruvar eller liknande för att kunna byta själv. När jag ringde Volvo idag så verkade dom inte riktigt ha så bra koll på det heller utan hon jag pratade med började nämna att det kunde vara LED, att dom kostar några hundra kr och att jag kanske behövde lämna in bilen. Nu väntar jag på att dom ska ringa tillbaka till mig med svar.

Ska det verkligen behöva vara så svårt få reda på vad det är för belysning där och hur man byter det? Och borde inte en LED lampa hålla längre än knappt 2 år och inte ens 3000 mil?

Någon här som vet vad det är för lampa och hur man eventuellt kan byta den själv?

Mvh
Alexander
Användarvisningsbild
av Perra83
Det ser liknande ut på C30n. Där går dom att få bort utan att skruva bort glaset. Jag vet ej exakt hur man ska bära sig åt. Jag lyckades av misstag föra lampan i sideld då släppte lampan :shock:
av alexanderoqvist
Dom ringde faktiskt tillbaka till mig på onsdagen och förklarade att det var LED lampa och att dom behövde ta in den för att byta. Blev inbokad idag (fredag) kl 07.00 och det var klart 07.20 och gick på nybilsgarantin. Så det kostade mig ingenting och snabbt gick det. :)
av Henkan
Min vänstra har slocknat så jag skulle ut och kolla om det var nåt glapp eller så. Gick ut i den nollgradiga kylan och petade försiktigt ut den. Båda fästena gick av... Fiasko! Har beställt en från skroten för 87:- ink frakt.

Det kan vara högtryckspumpen som är pro[…]

Fick häromdagen bytt båda motorer till[…]

Köpa spjällhus.

Jag tror de oftast testar genom att sälja kom[…]

Kontakt säkringsbox

Jag har för mig att en JAE-tång kostar […]