Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tola77
Hej,
fick min v40 ocean race idag beställde även Sensus Connect High Performance 7,min fråga är kan man ladda ner egna appar,och varför hittar jag inte send to car under bilens appar?
Användarvisningsbild
av leiwi
tola77 skrev:Hej,
fick min v40 ocean race idag beställde även Sensus Connect High Performance 7,min fråga är kan man ladda ner egna appar,och varför hittar jag inte send to car under bilens appar?

Nej du kan inte ladda ner egna appar
Send to car är en app som finns (om du har sensus navigation) med möjlighet att skicka destinationer till bilens navigation från mobilen eller datorn eller från appen volvo on call
Användarvisningsbild
av Perra83
Hur vet man om man har Sensus navigation?? Jag har VOC och navigation och HP 7" i min V60 -13. Enligt någon support som jag var i kontakt med skulle jag kunna skicka destinationer till bilen men det går verkligen inte!!!
Användarvisningsbild
av leiwi
Perra83 skrev:Hur vet man om man har Sensus navigation?? Jag har VOC och navigation och HP 7" i min V60 -13. Enligt någon support som jag var i kontakt med skulle jag kunna skicka destinationer till bilen men det går verkligen inte!!!

Enklast är att trycka på knappen i mittkonsollen som är märkt "NAV" antingen så startar navigationen eller så får du ett meddelande om att du måste aktivera funktionen (ca 7000:-)
Har du inte knappen så har du heller inte navigation :shock:
Användarvisningsbild
av leiwi
s6025t skrev:Men han skriver ju att han har navigation :shock: nu vill han veta vilken version han har det är skillnad på sensus navigation o RTI som äldre bilar har

Han frågar ju hur man vet om man har navigation!!!!

Att man har Sensus connect high performance 7" innebär inte att man per automatik har navigation , är ett tillval man måste göra
av s6025t
Han frågar om han har SENSUS navigation :shock:
Han skriver ju att han har VOC o navigation i V60 13 men det är nog äldre navigation om han har en MY13 den har äldre systemet till navigation som kallas RTI
Användarvisningsbild
av iFortyCC
leiwi skrev: Enklast är att trycka på knappen i mittkonsollen som är märkt "NAV" antingen så startar navigationen eller så får du ett meddelande om att du måste aktivera funktionen (ca 7000:-)
Har du inte knappen så har du heller inte navigation :shock:
Knappen NAV finns även på bilar som inte har navigation. Det som händer vid en eftermontering av navigation är att man aktiverar tillgång på förinstallerade kartorna som ligger färdiga i Sensus Connect's hårddisk. Gäller bilar efter tillverkning 2013W46!
Användarvisningsbild
av leiwi
s6025t skrev:Han frågar om han har SENSUS navigation :shock:
Han skriver ju att han har VOC o navigation i V60 13 men det är nog äldre navigation om han har en MY13 den har äldre systemet till navigation som kallas RTI

Jag svarade på trådskaparens sida och han har ju en v40 -15!!!!!!!!!
Du hänvisar ju till ett annat inlägg i denna tråd :roll: :roll:

Letar begagnad av samma anledning, vill inte bli s[…]

Restaurering av ratt

Hur har ratten kunnat bli så där ? M&ar[…]

Kontakt säkringsbox

https://www.volvopartswebstore.com/products/volvo/[…]

Hej Bil: Volvo S70 GLT 1997 Jag hade tre stycke[…]