Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av seve
Hejsan!

Detta är mitt första inlägg här, så hoppas jag gör rätt :-)
Hämtade igår ut min nya V40CC MY15. Är verkligen jättenöjd med bilen. dock har jag fått ett litet problem med Sensus connect
Jag fick hjälp av säljaren att koppla ihop telefonen med bilen via blåtand samt internetdelning via blåtand, och fick alla appar i bilen (radio play etc) att fungera fint och streamas via mobilens internet. Väl hemma kopplade jag in simkortet i handskfacket som jag har införskaffat och ändrade inställningarna i bilen så att bilen använder det egna modemet i stället. Allt fungerade perfekt fram till nästa tillfälle jag skulle använda bilen igår.

Sedan dess har bilen fastnat i "connecting" när jag klickar på internetsymbolen på instrumentbrädan. Efter en massa tryckande utan resultat och ändringar under inställningarna, så fabriksåterställde jag bilen under "my car" - inställningar, men utan resultat här heller.
Ikonen i instrumentbrädan som visar uppkopplingen visar att den försöker ansluta (snurrande pilar). Detta uppstår oavsett om jag kör blåtandsdelning/wifi-delning eller simkortet i handskfacket.
Wifi-hotspoten i bilen fungerar dock alldeles utmärkt, så något verkar fungera i alla fall med bilmodemet.

Är det någon som känner till det här problemet, eller något annat sätt att nollställa inställningarna? Eller är det bara att lämna in bilen?

Tackar på förhand
av RAW
Kan meddela att exakt det du beskriver hände med min XC70-2015 igår e.m. Har haft bilen sedan i juni och har aldrig haft detta problemet tidigare.
Felet kvarstår idag.
Användarvisningsbild
av Rillee
Provade själv när jag körde hem i dag med att försöka koppla upp via blåtand till min samsung s3 funka inte heller här.
av seve
Tack för svaren, och skönt att höra att man inte är ensam och att det kanske inte är fel på bilen. Då får jag avvakta lite.
Bara hoppas att volvo fixar till det snart så man får testa alla funktionerna ordentligt
Användarvisningsbild
av Rillee
Funka igen efter jag para om telefonen med bilen. Tror det är min telefon som inte är riktigt frisk
av RAW
Tror att felet låg hos VoC (dvs Volvo centralt). Utan att jag gjorde något startade min som vanligt idag på morgonen , ca 7.00.
Användarvisningsbild
av leiwi
RAW skrev:Tror att felet låg hos VoC (dvs Volvo centralt). Utan att jag gjorde något startade min som vanligt idag på morgonen , ca 7.00.

Ja det var tydligen TeleNor som hadde gigantiska problem !( även för vanliga abb) :roll:

Det kan vara högtryckspumpen som är pro[…]

Fick häromdagen bytt båda motorer till[…]

Köpa spjällhus.

Jag tror de oftast testar genom att sälja kom[…]

Kontakt säkringsbox

Jag har för mig att en JAE-tång kostar […]