Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Weak
Hej!

Efter att jag dragit tillbaka passagerarsätet notera jag att på golvet fram i bilen, döjt av sätet ,om det är normal långt framdraget. Finner jag en uppskuren yta. Ser ut som ett rätt stort [ . Utskuret i den formen i golvet.

Skall det vara så? Eller har någon tabbat sig i fabriken så att det är en snabb lösning på något problem? Ser sådär ut kan jag tycka..

Mvh Weak
av Weak
Inte skarven jag menar. Utan det är tydligen så att dem skär upp en ca 15 stor 'flärp' så att man kan se chassi nr om man lyfter på den. Skall vara så säger dem på volvo.

Att dem inte hade en bättre lösning på det är ju ett stort frågetecken för mig..
Användarvisningsbild
av iFortyCC
Har nog inte stöt på någon Volvo modell där golvmattan inte varit "uppskuren" under stolarna. Golvmattorna är förbereda för olika kablage och tillbehör. Inget fel men kan se fult ut. Inget man ser utan lägga sej ner under stolen!
av richey
Är ganska säker på om du lyfter flärpen som sitter på bakre delen av frammattan att du kommer finna ett VIN-nummer/typ-chassinummer.

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]