Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Har en familjemedlem som funderar på en V40 CC. Hur är den at tköra på skogsvägar etc? Den är ju lite högre och den är en CC, men hur upplever ni andra som möjligtvis kör på väldigt dåliga vägar kring skog och mark, är den lämpad för det? Eller är det endast en "sminkad" offroad känsla på V40 CC?
Jag är väldigt nöjd med komforten på bilen! Den har en väldigt skön stabil känsla på dåliga vägar och likaså på grus och skogsvägar. Nu har jag en D2a som är framhjulsdriven, men en med 4x4 kanske känns bättre på sådana vägar. Bilen är ju egentligen sminkad offroadbil men jag tycker att det fungerar bra. Jag har 17" fälgar på och det är ok. Man skall nog absolut inte ha större iaf.
Precis, helt klart stötigare. Förvänta er ingen XC-pråmkänsla. Såg en vit med 19" Alecto med silverinläggen idag, mumma!
Hur kan CC vara stötigare? Den vanliga är ju rätt ordentligt stötig och jättestötig med sportchassi.
Finns ingen annan bil jag känner till som blir stötigare i högformat..
PH
XC bilarna brukar väl va mjukare satt i fjädringen än den vanliga V-serien. :???:
DEFA Power

Hej, har sökt men inte hittat. Har ni kolla p[…]

OK, jag hittade ett schema jag kunde ladda ner och[…]

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]