- tis 23 sep 2014, 20:38
#901101
Hej!
Jag skulle vilja diskutera vilka underhållsarbeten en ny V 40 kräver. Jag skulle även vilja järmföra alla nödvändiga underhållsarbeten mellan en dieseldriven och bensindriven V 40 (altså D2 och T2).
Så långt att jag har förstått behöver man inte fylla på ngn DPF-vätska om man köper en ny dieseldriven V 40. Volvo har ett underhållsfritt system vad jag vet.
Men man måste fylla på DEF-vätska? Om jag inte har fel nu?
Det är ju så att man stannar om man inte genomför dessa underhållsarbeten. Det berättade i alla fall en kompis som har en dieseldriven Seat Alhambra.
Jag kör för tillfället ca. 50 000 km/ 5 000 mil om året. Då skulle det kanske löna sig med en dieseldriven V 40.
I fall att jag väljer en bensindriven V 40, sipper jag alla funderingar kring DPF-vätska och DEF-vätska osv. ? Vilka underhållsarbeten (förutom byta olja, luftfilter, oljefiltern, tändstift osv.) kräver en bensindriven V 40? Kan man säga att den kräver mindre underhåll?
Jag skulle vilja diskutera vilka underhållsarbeten en ny V 40 kräver. Jag skulle även vilja järmföra alla nödvändiga underhållsarbeten mellan en dieseldriven och bensindriven V 40 (altså D2 och T2).
Så långt att jag har förstått behöver man inte fylla på ngn DPF-vätska om man köper en ny dieseldriven V 40. Volvo har ett underhållsfritt system vad jag vet.
Men man måste fylla på DEF-vätska? Om jag inte har fel nu?
Det är ju så att man stannar om man inte genomför dessa underhållsarbeten. Det berättade i alla fall en kompis som har en dieseldriven Seat Alhambra.
Jag kör för tillfället ca. 50 000 km/ 5 000 mil om året. Då skulle det kanske löna sig med en dieseldriven V 40.
I fall att jag väljer en bensindriven V 40, sipper jag alla funderingar kring DPF-vätska och DEF-vätska osv. ? Vilka underhållsarbeten (förutom byta olja, luftfilter, oljefiltern, tändstift osv.) kräver en bensindriven V 40? Kan man säga att den kräver mindre underhåll?