Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av McDonald
Ska beställa en V40 CC, fälgångest
Någon som har en V40 med 19 tums fälgar ( Damara ) och kan säga hur de känns....
Vägljud, komfort, spårkänslighet... är det olidligt jobbigt eller ?
Annars får det bli 18 tums Mefitis
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Tycker inte bilen på något sätt känns stötigare då den känns väldigt byggd för just ojämna vägar.
Om du funderar både på 18 och 19 hade jag tagit 19. Det enda du märker skillnad på är vägljudet och det är i princip skit samma mellan 18-19.

17tum då går bilen tyst men inte så snyggt.

Kör med Alecto på min bil för andra sommaren i rad och bilen känns som den trivs bäst med 19.
av McDonald
Jag är lättpåverkad, lutar åt 19"
Ev stötighet äts upp av CC's mjukare/längre fjädring
( jämfört med v40'n jag har idag, sänkt och 17" )
Vägljud spelar ingen roll för mig, spelar alltid högt på stereon ändå
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Alecto är ju vansinnigt snygga på CC, så jag undrar också samma sak. Ljud, stötighet, tar det i hjulhus, svängradie osv. CC upplevs stötigare än vanliga V40 tycker jag.
se ex http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/image ... 328841.jpg
Användarvisningsbild
av crumpets
De är 7,5" bredd precis som 18-tummarna så det kommer vara marginellt ökat buller och rullmotstånd mot 18, hjulhusen kommer det självklart inte ta i! Bilarna säljs ju så här från fabrik. CC är helt klart fastare i chassit än vanliga V40 trots höjden, men att du kommer bort från asfalten tycker jag gör att ljudet blir hyfsat likvärdigt ändå.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Okey.
Nu har jag ju inte provat någon v40 med 19 men dock en r-design med 18. Har man vant sig vid CC:ns chassi så tycker jag det är stor skillnad.
Jag älskade v50 men jag tror nog V40CC slår V50an. En jävligt grym bil.

Bild
Bild
Bild
Bild

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]

Sommarvaxning av pärlan. IMG_0598.jpeg […]