Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Beställde en V40 T4 R-Design från upplandsmotor i Akalla inkl. Delbart draghandtag samt elmotorvärmare som enligt säljaren kommer att eftermonteras i deras verkstad, då dessa delar inte fabrikmonteras. Då är min fråga, kan man lita på verkstaden att de utför jobbet utan att t ex skada lacket eller annat, borde jag vara orolig?

Tack på förhand
Senast redigerad av 1 Stranger, redigerad totalt 0 gånger.
Det är ganska mycket som återförsäljaren monterar på bilen när den väl landat, en del anpassning till land/modell o.s.v. Det är därför det alltid tar lite tid från att bilen kommit fram tills den är leveransklar. Kika över skicket på bilen dagen du ska hämta den och hittar du några brister får de åtgärda dessa innan du tar bilen.
StoffeOceanRace skrev:Det är ganska mycket som återförsäljaren monterar på bilen när den väl landat, en del anpassning till land/modell o.s.v. Det är därför det alltid tar lite tid från att bilen kommit fram tills den är leveransklar. Kika över skicket på bilen dagen du ska hämta den och hittar du några brister får de åtgärda dessa innan du tar bilen.
Förstår vad du menar, men om jag ska utgå ifrån säljarens påstående, så ska enbart dragkroken och motorvärmaren eftermonteras och skulle jag välja bensindriven motorvärmare istället så skulle detta däremot fabriksmonteras.
Antar att det är rätt så många delar som måsta demonteras innan motorvärmaren kan sättas på plats, detta är väl ett större ingrepp än en dragkrok
t ex. Jag har själv varit med om när en ny bil skulle hämtas så har man observerat fläckar och repor.
Jag tror varken dragkrok eller värmare är några jättejobb för en verkstad med rätt verktyg och kännedom om bilen.
Värmaren beror lite på om det är blockvärmare eller slangvärmare, men båda är mer eller mindre bara att skruva på, speciellt på en ny och fin bil där allt är rent och sitter där det förväntas sitta, och inga skruvar som rostat fast :)

Om det hade varit större ingrepp, och komplicerat, är jag rätt säker på att fabriken hade gjort jobbet istället.

Kolla denna tråden, så verkar det vara relativt enkelt med värmare:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=73662

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]