Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EnKatta
Jag har bestämt mig för att skaffa V40!
Har hittat en D2 momentum -13 hos min handlare, listad för 199'. Efter lite snack kunde de erbjuda bilen med montering av delbart drag samt nya vinterskor för 210', vilket jag kan tycks är lite saftigt med tanke på hur utbudet på begagnatsidan ser ut f.n.

Vad har ni lyckats få för deals på era begagnatköp? Några tips för att pruta ner priset en aning?
av Tjocken
Hur långt har bilen i fråga gått?

Jag sålde min V40 d2 your kinetic automat Voc, efter att den gått 820 mil, lämnade den till handlare som sen lyckades sälja den för 214'. Men det tror jag va utan vinterdäck dessutom för dom har jag kvar. Det va en 14, uttagen 10 december 2013 visserligen. Vad är det för fälgar som följer med? Finns det Voc? Skriv mer info om bilen så blir set lättare att råda dig. Länka gärna om det finns någon annons?
av Tjocken
Det va ju en bra bil, alla gånger. Sen en fråga till, vad är viktigt för dig? Vad vill du ha i utrustningsväg?
Vad har du för budget? Är 200' Max du tänkt lägga eller vill/kan du lägga mer?
Dom hade ju även 2 andra V40 båda med summum paket istället,

http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_V4 ... ?ca=16&w=3

http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_V4 ... ?ca=16&w=3

Där den andra gått betydligt mindre.
av EnKatta
200' är något jag helst inte vill passera och så lär det ju helt klart bli med summum. Utrustningsmässigt är det såklart trevligt med lite lullull som VOC, keyless o.s.v. men helt avgörande är det inte. Jag vill ha en schysst bil att kunna trivas med några år helt enkelt :) Är inte igång och byter med jämna mellanrum.

Jag kommer troligtvis slå till på denna. Om man trots allt vill mata in lite extra småprylar i priset, vad kan tänkas vara användbart? Lösa gummimattor? Gummiatta i bagaget? Tips på smått och gott?
av Tjocken
Ok. Ja, gummimattor är ett måste enligt mig. Men det borde ju ingå i priset. Tonade rutor är oxå riktigt Nicke och förhöjer intrycket av bilen.
Får du till det för 200' med drag och däck på den bilen så ska di vara väldigt nöjd. Och framförallt kommer du att vara riktigt nöjd med bilen.
Försök att få till någon form av serviceavtal oxå. Brukar nästan alltid löna sig liksom.
Uppdatera oss gärna med hur det går och vad du får betala och liknande! :)
av EnKatta
Jag står i valet och kvalet mellan att sticka dit imorgon redan eller vänta till måndag för att hålla de på sträckbänken. Osäker dock på om det ger något effekt :P
Jag håller er uppdaterade, tack för vettiga inputs Tjocken!
Användarvisningsbild
av crumpets
Ser ju ut som bilen blev såld igår ändå :)
Det verkar vara rätt bra sug efter välutrustade V40 helt enkelt. De som ligger länge på blocket tycker jag mest verkar vara såna utan VOC, som folk verkar ha förstått nu hur galet nice det är!
av EnKatta
Av någon anledning plockade de bort annonsen igår och la in den på nytt. Nu ser även den nya annonsen ut att vara borta från blocket men det bör vara för att jag beordrade Herr Bilsäljare att göra sig redo med bil och kontrakt på måndag. :lol:
Användarvisningsbild
av crumpets
8) Hoppas du blir nöjd! Det tror jag du blir. Det är riktigt fina bilar!

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]