Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Är jag blind eller saknas detta ur instruktionsboken? På min gamla honda stod det tydligt vad som skulle bytas vid varje år/mil. Typ luftfilter 6kmil/4år, oljefilter 1,5kmil/1år osv. Vore kul att se en liknande lista för V40:n :) Har nån hittat nåt sånt?
av Kluster
Har du kollat loggat in på Min Volvo på Volvocars.se? Har för mig att du ska kunna få fram serviceinfo såsom intervaller m.m?
Användarvisningsbild
av crumpets
Har tittat igenom minvolvo, men jag hittar ärligt talat mest bara reklam för att boka service hos bilia där :( Å andra sidan hittade jag ju inte ens volvo on call-funktionen där utan hjälp så jag har motvilligt insett att jag måste vara mer eller mindre blind...
Användarvisningsbild
av crumpets
Där står det intervallen för basservice och underhållsservice, men inte intervallen på några byten :) Bara vilka kontrollpunkter det är. Jag är mer ute efter vilka intervall det är på t.ex. remmar och filter av olika slag.
av Kluster
Sorry, missuppfattade dig! Jag skyller på avsaknad av fikabröd till morgonkaffet!
Användarvisningsbild
av crumpets
Det var klockrent att få se en tydlig lista på kontrollpunkterna eftersom jag inte vet vad de egentligen gör förutom oljebytet så det var på intet sätt ett dåligt svar ändå :)
av Kluster
:-)-)

Däremot kan du skicka ett meddelande från sidan Min Volvo till din PST så får han/hon ta fram en lista över det, det bör dom ju ha lättillgängligt. :)
Användarvisningsbild
av Ted68
Kluster skrev::-)-)

Däremot kan du skicka ett meddelande från sidan Min Volvo till din PST så får han/hon ta fram en lista över det, det bör dom ju ha lättillgängligt. :)
Det ska jag göra, har serviceavtal i tre år. Fick ett bra pris som jag inte kunde tacka nej till, 99 kr i månaden i tre år.
Då kan det vara bra att veta vad som ingår :)

Jag har mej att jag har läst nånstans på detta forumet att bränslefiltret ska bytas efter 4000 mil på en D2 nu istället för 6000 mil.
Kanske nån som vet?

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]