Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#683782
Äntligen.
Hämtade bilen innan helgen och under de tio mil vi hunnit med känns den verkligen välbyggd.
Stolarna är jag inte helt bekväm med ännu, efter S80'n. Sportigt omkramande men lite smala i axelhöjd och något hårda.

D2 motorn var betydligt piggare än vad jag befarade. Ingen racer men klarar omkörningar bra med lite planering. Hade D5 förut, men snålhet får gå före snabbhet.
Driversupportpaketet känns ovärderligt.
Det automatiska helljuset var lyxigt, förstås känsligt mot stora vägskyltar. Framförallt kommer jag att fröjdas över den adaptiva farthållaren. Klarar av nedväxlingar utan att hoppa ut.
Bra med skyltavläsningen som normalt är lätt att missa.
Känns som om bilen kommer klara av jobb pendlingen på 320km t.o.r/dag bra.
Får lägga en 1000 mil på mätaren och utvärdera.
Bild
#684667
ornet skrev:Äntligen.
Hämtade bilen innan helgen och under de tio mil vi hunnit med känns den verkligen välbyggd.
Bild
Grattis! Snygg bil du rullar i :)
#685485
Mawa71 skrev:
ornet skrev:Äntligen.
Hämtade bilen innan helgen och under de tio mil vi hunnit med känns den verkligen välbyggd.
Bild
Grattis! Snygg bil du rullar i :)
Grattis till bilen!! Nästan lika dan som min.
#686179
Tack!
Jag är så nöjd med bilen.
Tog också center court panelen. Var rädd att den skulle kännas plastig men icke. Gav ett lyft att få in lite vitt i inredningen som i övrigt går helt i svart.
Funderar på om man skulle pinnstripa en röd rand utvändigt.
Bara för att!
#686642
mstrandbo skrev:Gratulerer! Det er som å se min, når den kommer om en to ukers tid. Gleder meg :) Den tar seg godt ut i hvit.
Tackar! Den gör sig som sagt riktigt bra i vitt.

Liten kort första rapport efter ett dygn med bilen:
Måste även säga att den känns riktigt tevlig. Styrningen är skarp (ännu bättre med rattmotsånd inställt på "hög"). Sportchassit är både sportigt satt samtidigt som komforten är bevarad, tycker inte alls det är speciellt stötigt vid stadskörning. T4 motorn är helt underbar, den går mycket tyst och har tillräckligt med prestanda. Bränsleförbukningen under premiärturen landade på 0.71l/mil (blandad körning)
Hade lite svårt att sluta köra igår, hittills kört 20 mil...

Sist men inte minst; Premium sound låter riktigt bra, antar att ljudet kommer förbättras ytterligare då högtalarelementen blir inspelade.
#686727
ricopet skrev:Då var äntligen bilen levererad!

Bild

För fler bilder se följande länk: http://www.garaget.org/ricopet
Ruggigt snygg den! :P
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Gasspjäll mm.

Var sitter gasspjället resp. luftmassemä[…]

Inpassning

Verkar lite si och så med passformen ibland […]

Funkar denna adapter?

Jag undrar också det. Jag har samma stereo n[…]

Fläkthelvete

Det är samma fläktvinande under laddning[…]