Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Frippan skrev:Nu har jag beställt min första Volvo någonsin, det blev en V40 CC. Bilen beställdes i måndags och preliminär leverans har angetts till senare hälften av oktober, hoppas att det håller.
Efter en månad har jag fått ett nytt leveransdatum och det blev vad som utlovats från början, leveransdag till återförsäljaren är på dagen två månader från beställning.
Jag hade turen att beställa innan kampanjen på stylingpaket + Polestaruppgradering avslutades och det eftermonteras tydligen så det blir väl ytterligare några dagar att vänta, men i slutet på oktober är det dags. :D
Frippan skrev:
Frippan skrev:Nu har jag beställt min första Volvo någonsin, det blev en V40 CC. Bilen beställdes i måndags och preliminär leverans har angetts till senare hälften av oktober, hoppas att det håller.
Efter en månad har jag fått ett nytt leveransdatum och det blev vad som utlovats från början, leveransdag till återförsäljaren är på dagen två månader från beställning.
Jag hade turen att beställa innan kampanjen på stylingpaket + Polestaruppgradering avslutades och det eftermonteras tydligen så det blir väl ytterligare några dagar att vänta, men i slutet på oktober är det dags. :D

Låter väldigt nice! :) har leveransstatus fungerat på "min volvo" för dig öht ?

preliminärt leveransdatum var för mig också 2 månader efter beställning. hoppas de håller!
NightlyVega skrev:
Frippan skrev:

Låter väldigt nice! :) har leveransstatus fungerat på "min volvo" för dig öht ?

preliminärt leveransdatum var för mig också 2 månader efter beställning. hoppas de håller!
Nej, leveransstatus i "Min Volvo" har aldrig fungerat hos mig.
Idag fick jag äntligen beskedet att min bil har kommit till återförsäljaren, så nu blir det att hämta den på måndag! :D kan knappt vänta!!
drawman skrev:Idag fick jag äntligen beskedet att min bil har kommit till återförsäljaren, så nu blir det att hämta den på måndag! :D kan knappt vänta!!
Trevligt!, lär bli en låååång helg för dig då :)

jag la ordern för 2,5vecka sedan och är redan galet otålig....
Ja det är ju det! Såg igår dessutom att för vanliga V40 så får man Summum eller R-design för 9.900.. Bra kampanj! Nu va aldrig vanliga V40 intressant för min del då jag fastnade för CCn. Men för dem som står i valet och kvalet så är ju kampanjen klockren!
Hämtade bilen igår :D

Bild

Ska hämta textilmattorna idag (hade fått fel, fick svarta R-design mattor från fabrik istället för Charcoal ?:-/ )

Bild
Vad roligt, grattis! Skönt att du kom ihåg att välja de mörka fälgarna!
Tack W.A.P.E! :) Ja men självklart´valde jag de mörka Larenta fälgarna! Dessa är skodda med friktionsdäck, på sommaren blir det 19" BOR Antracit :D vill slänga på dem NU men känns onödigt då kylan och vintern närmar sig med stormsteg!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 21

Gammal tråd, men jag hadde samma problem ida[…]

Vilken mjukvara har ni?

Två saker som jag tycker blev annorlunda eft[…]

3G släcks

Jag fick svar från Volvo förra å[…]