Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:Fast på min XC60 MY15 (dock automat) ser den också ut så på dagen, men lyser när det är mörkt.
Ok, var visst så på min också. Trodde det var den "glasknoppen" med led-diod man betalade för. Fast verkar som att den knoppen bara ingår i R-design?
chrillis skrev:
XC90_Executive skrev:Fast på min XC60 MY15 (dock automat) ser den också ut så på dagen, men lyser när det är mörkt.
Ok, var visst så på min också. Trodde det var den "glasknoppen" med led-diod man betalade för. Fast verkar som att den knoppen bara ingår i R-design?

Trist när det är " fel " man får.
Själv valde jag en R-design och enligt volvos hemsida så fanns det 2 olika rattar till R-design. En mer raceinspirerad med plan underdel och den vanliga. Men tyvärr kunde man inte välja den med plant under :/

Små saker man gärna skulle vilja kunna välja själv.
XC90_Executive skrev:Nej den "genomskinliga" plastknoppen finns inte längre.

Ang ratt till R-design så har Volvo aldrig haft en med plan underdel. R-design har alltid bara funnits med en ratt.
Varför finns det 2 på hemsidan då under V40?
Dessa 2 står som standard R-design.

R-Design läderklädd sportratt, Charcoal med Silk Metal-inlägg

Med sin unika 3-ekerdesign ger den läderklädda R-design-ratten din bil ett sportigt och distinkt utseende. Med sina framträdande tumstöd och tjocka rattkrans ger ratten ett utmärkt grepp som lämpar sig bra för dynamisk körning. R-Design-ratten är märkt med R-Design-logon för att ge din Volvo ett ännu sportigare utseende. En dekorpanel i silk metal framhäver den förstklassiga tekniken.

(Standard på R-Design)

R-Design läderklädd sportratt med kontrasterande sömmar och Silk Metal-inlägg, Charcoal

(Standard på R-Design)
Du får gärna förklara för mig nu. :)
XC90_Executive skrev:Det tolkar jag som att en har svarta sömmar och en har vita sömmar.

Fast vad jag vet så har alla R-design/Black-R vita sömmar på ratten.
Gå in under V40 och kika själv. Två helt olika rattar. Finns bilder på dom båda.
Robbex skrev:
XC90_Executive skrev:Det tolkar jag som att en har svarta sömmar och en har vita sömmar.

Gå in under V40 och kika själv. Två helt olika rattar. Finns bilder på dom båda.
Kan du lägga upp bilder på dom, för jag ser då bara en typ av ratt!
wallbeeek skrev:
Robbex skrev:

Kan du lägga upp bilder på dom, för jag ser då bara en typ av ratt!

http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... cf7607d7f9

Där finns båda med. Står R-Design på båda iaf.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18
Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots a[…]

Atomat

huvudbromscylinder kass?

Theo's V60 T5 R-Design 2019