Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

chrisrolex skrev:
s6025t skrev:Det officiella namnet är faktiskt V40 CROSS COUNTRY så man förkortar det med CC. XC ska bara de "riktiga" Suvarna heta framöver Typ XC 60,70,90

Ja ditt påstående är mycket riktigt. Volvo V40XC är inte en renodlad XC-bil från Volvo utan snarare ett "design-paket"(Det har Volvo uttalat sig om).
Därför namnet blev Volvo V40 Cross Country och inte XC40. Men min poäng är att beteckningen XC står för just Cross Country, Men vi skriver inte Volvo CC70, CC90, CC60 istället för XC70,XC90,XC60. Och därför blir det mer fel att skriva just CC som sista initialerna till V40 Cross Country.
Men men det är väl bara jag som är petnoga. :)
Äsch, du är inte så petnoga :wink: - då hade du skrivit att CC står för Combi Coupé.
Det var SAAB (ursäkta att jag svär i kyrkan) som kallade vissa modeller av sina bilar så. Det är i princip en kombi som är designad mer som en coupé, dvs en halvkombi. Egentligen byggde man "på" sina sedaner - det började väl med 99:an.
Då har jag hittat den första försämringen från volvos bil man visade upp i Paris till produktionsbilen.

Det står inte längre Cross Country på kromlisten vid handskfacket. Det gjorde det på de bilder man ser från Paris men nu är det borttaget.
Dåligt!
Bild
Bild

NU

Bild
Senast redigerad av 4 FiddeUBC, redigerad totalt 0 gång.
FiddeUBC skrev:Märkligt då att volvo benämner bilen CC i länkarna till sin broshyr
http://www.volvocars.com/se/all-cars/Vo ... e_MY13.pdf

Jaja, jag ger väl mig då. Någonstans under Y556-projektet har namnet byts ut från V40XC till V40 Cross Country.
FiddeUBC skrev:Då har jag hittat den första försämringen från volvos bil man visade upp i Paris till produktionsbilen.

Det står inte längre Cross Country på kromlisten vid handskfacket. Det gjorde det på de bilder man ser från Paris men nu är det borttaget.
Dåligt!

Det kommer till MY2014. Det är den fina touchen Stefan Jacoby fick göra precis innan bilarna skulle visas upp i Paris-salongen i höstas.
Kan skrotas till dess efter VD-omställningen.
FiddeUBC skrev:Och med det menas att vi kommer få detta instansat på MY14 men inte på dessa tidiga MY13?
Detaljen finns inte på de bilar som har levererats nu i veckorna.
Precis, gäller från MY14.
Fick reda på detta av en Volvo-representant på TTA racet i Göteborg i höstas. När de visade upp bilarna.
Tror även att det skulle komma en klädsel med extra tydliga & fina sömmar på.
Okey. Då lär man ju vänta till MY14 då.

Vecka 2 nu så det är bara 18veckor kvar till nytt modellår.

Jag har faktiskt slängt ut frågan till volvo också så får vi se om de har något annat svar.
FiddeUBC skrev:Okey. Då lär man ju vänta till MY14 då.

Vecka 2 nu så det är bara 18veckor kvar till nytt modellår.

Jag har faktiskt slängt ut frågan till volvo också så får vi se om de har något annat svar.
Du behöver nödvändigtvis inte behöva göra det. Listen sitter enbart med 2 eller 3 torx. Det är bara att byta ut den och sätta dit en ny efter MY14.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13
Uppdatera mjukvaran

Alltifrån inte alls till nödvändig[…]

.. Jag tänker ändå att byggnader[…]

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd di[…]

Baklucka låser ej