Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xerikss0n
#661580
Ante2 skrev:
Xerikss0n skrev:
Ante2 skrev:Idag har jag varit och provkört V40n. Det blev en D3 aut, momentum med glastak, 18" och lite annat lull lull.
Första intrycket efter en dags körning är att den går väldigt tyst, kanonfint chassi, följsam och motorn är gudomlig.
Vilket skönt ljud och automatlådan sköter sig riktigt bra och petar man i sportläget så blir den genast ännu piggare.

Glastaket gjorde verkligen sitt till, det blev ljust och luftigt. Den nya instrumenteringen var cool, körde på performance hela
tiden :wink: .
Stolarna var sköna och dom kramade åt runt kroppen lagom och det var inte svårt och hitta en bekväm körställning.

Det enda negativa jag kan komma på är väl att takhöjden kunde vara lite högre, men men det är inget man kan göra något åt.
Så nu blir man ju ännu mera ivrig och få sin egna bil. Men kan säga redan nu att det här blir den bästa och roligaste Volvo jag har köpt.
Grattis Volvo!!! Nu har gjort ett kanonjobb!!!
Visst är den härlig att köra ;) Nu väntar man på sin egna V40! Hur långt har din kommit i produktionen?
Min står på steg2, har stått där i över en vecka nu... Undrar hur lång tid det tar tills den hoppar vidare?

Hur långt har din kommit?
Spännande, såg i XC60 tråden om just leveransstatus på "min sida" att någon hade 2v på steg 2 o sen hoppade vidare.. Nu kanske det är semester uppehåll i fabriken..
Min ligger på steg 1 ännu, beställde min för en månad sen, o har v.40 som beräknad leverans..
av kamilenski
#661588
chrand skrev:
kamilenski skrev:Undrar om någon här vet bredden invändigt mellan dörrarna i framsätten?
Och vad är denna i V 60 resp V 70?
V40: Framsätesbredd i axelhöjd 1396 mm
V40: Framsätesbredd i höfthöjd 1374 mm

V60: Framsätesbredd i axelhöjd 1447 mm
V60: Framsätesbredd i höfthöjd 1395 mm

V70: Framsätesbredd i axelhöjd 1457 mm
V70: Framsätesbredd i höfthöjd 1391 mm

Uppgifter ifrån Volvocars.se
http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... -spec.aspx
http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... -spec.aspx
http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... -spec.aspx
Då kan man satsa på en V60! TACK!
Användarvisningsbild
av Ante2
#661635
Jo det här är sista veckan innan semester uppehållet i Gentfabriken. Har hört att den ska vara stängd V29, 30, 31.
Min har beräknad leverans V37. Så låååång väntan.... Vill ha NU
av Xerikss0n
#661655
Ante2 skrev:Jo det här är sista veckan innan semester uppehållet i Gentfabriken. Har hört att den ska vara stängd V29, 30, 31.
Min har beräknad leverans V37. Så låååång väntan.... Vill ha NU
Ah misstänkte att dom hade uppehåll, men min bör börja byggas under augusti sen ;)
Det är en lång väntan, vill oxå ha min nu! Man blir nog som ett barn på julafton när man hämtar ut bilen den dagen :D
Användarvisningsbild
av Ante2
#685987
Har nu haft bilen i tre veckor. Lite bilder...

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
av IamEsse
#686069
Fartdåre skrev:
kamilenski skrev:
HML skrev:Snyggare i verkligheten
Var i dag och tittade på nya V40
Bilen är verkligen snygg i dagsljus och inte i bara i katalog och i bilhallar
Väntar nu bara att få Provköra bilen i slutet av veckan :wink:
Be någon 100kg + testa den ;)
Väger 114kg...
Skulle det vara ett problem med utrymmet? Att den blev lite långsammare är möjligt....
Jag väger 160 kilo och har inga som helst problem att få plats i en V40 - tvärt om, satt mycket bekvämt - inte kul att sitta bakom mig dock.
Användarvisningsbild
av Ante2
#688573
Nytvättad :wink:
Bild
Nu har bilen gått 182mil på en månad....är supernöjd :D
Användarvisningsbild
av Ante2
#694658
Då har äntligen styling vingen kommit på plats...Vad tycks??
Och vinterdäcken....
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av mobe
#694700
Den var riktigt nice, ser nu att jag skulle beställt en sådan men får ta det i efterhand. Monterade du den själv?
Användarvisningsbild
av Ante2
#695013
mobe skrev:Den var riktigt nice, ser nu att jag skulle beställt en sådan men får ta det i efterhand. Monterade du den själv?
Tack!
Ja den gjorde en hel del när den kom på plats.
Jag beställde den med bilen men den har varit restad hela tiden fram tills nu. Dom monterade den på Volvo.

Hej, Jag är inte så insatt i hur st&ou[…]

Stort tack för dina inlägg Cotag. 👍🏻 En […]

Elpriset

@lennarte Det är i smartmätaren du[…]

Har säkert glömt nått men som sag[…]