- sön 30 dec 2018, 20:30
#1289409
Tätningen är gummit mitt i plåthistorien. Dom tre flärparna låser fast i ett spår på röret på intercoolern. När man sätter dit den så trycker man slangen över röret och "klick" så sitter den där. Säkert enda syfte att underlätta montering på fabrik.
Den som sitter på kompressorns utblås är likadan, lika sladdrig som denna jag tog loss. Fast där finns inget oljekladd så den kanske är tät.
Gjorde rent slangen och intercoolerns rör, fuktade tätningen med lite olja och monterade tillbaka den, provkörde, samma äckliga vinande
Man undrar ju lite vad det är för lösningar som ingenjörerna på Volvo hittar på egentligen. Denna typ av packning i ett trycksystem som håller säkert 1,3-1,5bars övertryck, vad fan liknar det!
Den som sitter på kompressorns utblås är likadan, lika sladdrig som denna jag tog loss. Fast där finns inget oljekladd så den kanske är tät.
Gjorde rent slangen och intercoolerns rör, fuktade tätningen med lite olja och monterade tillbaka den, provkörde, samma äckliga vinande

Man undrar ju lite vad det är för lösningar som ingenjörerna på Volvo hittar på egentligen. Denna typ av packning i ett trycksystem som håller säkert 1,3-1,5bars övertryck, vad fan liknar det!
V40 CC D3-17 aut