Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag förstår inte om man jobbar på en arbetsplats som ennehar sträng sekretess, hur kan man vara så dum att man skriver sådant på facebook.

Det är ju ungefär lika dumt som om jag skulle skriva här var jag ska köra värde nästa gång. :roll:

Men visst, intressant blir det i höst när den ska visas i paris.
Användarvisningsbild
av V9097
ThomasT skrev:Borde inte en XC-modell vara höjd...?
Jo, det borde den verkligen vara.

Jag ger mig 17 på att denna inte kommer heta xc40, utan kanske xc-edition, eller xc-design, och fyrhjulsdrift kanske inte ens erbjuds.

Hur som helst har mitt intresse för Volvos xc-modeller nästan försvnnit sen genV av Haldexkopplingen införts, dvs från MY13.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=82318
Användarvisningsbild
av laser2
V9097 skrev:
ThomasT skrev:Borde inte en XC-modell vara höjd...?
Jo, det borde den verkligen vara.

Jag ger mig 17 på att denna inte kommer heta xc40, utan kanske xc-edition, eller xc-design, och fyrhjulsdrift kanske inte ens erbjuds.

Hur som helst har mitt intresse för Volvos xc-modeller nästan försvnnit sen genV av Haldexkopplingen införts, dvs från MY13.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=82318
Håller med, ser väldigt mycket ut som en variant på V60 med XC-kit, inte så mycket XC40 mao.
av Linqid
Som jag skrev tidigare, en bekant på Facebook råkade yttra sig om att han skulle iväg på ett möte rörande V40 Cross Country. Om det blir det slutgiltiga namnet vette tusan, men att den ska heta XC40 känns långt borta sett till skillnaden mot en vanlig V40..
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Säger han som vet allt...

Jag blir allvarligt talat rätt besviken om det inte blir mer än en designmässig look på bilen. Då kan man ju lika gärna köpa en vanlig V40 då. Eller V40 r-design.

Jag var för övrigt och provkörde en v40 d2 idag, jag blev inte besviken :mrgreen: . Det som förvånar mig var motorn, så pigg för att vara en d2a...
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det känns absolut inte som en xc40 känns mer som en v40 med xc design eller något liknande.. :lol:
Högt motorljud

Lite högre iom ingen isolering i huven men m[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]