Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hei!

Er ny på forumet her, og fra nabolandet i vest.
Tenkte likevel å dele med dere at jeg har bestilt meg en ny V40:

V40 D2 R-Design
Caspian blue
18" axion felger
16" vinterhjul
intropakke
High performance 7" multimedia pakke
Tonede ruter
Sportschassis
Helskinn interiør
Skistativ

Er litt spent på om kombinasjonen av sportschassis og 18" felger kan bli litt for "rigid". Noen som har erfaringer å dele omkring dette?

Pris 327000 NOK
Er på vei til levrandør, så skal hente den ut rett på sommerhjul i mai.
Gleder meg!
FiddeUBC skrev:therep: Japp, då får folk tro det då. :mrgreen:

Volvo bara förstör mina bilar i verkstan så då gör jag det hellre själv.
Saken gör ju inte bättre att en ny rekondkille har börjat för 1 dag sen. Visst han har säker erfarenhet osv men jag vågar inte låta några misstag ske.
Vi har bland annat kunnat läsa här i tråden om en som skulle hämta sin bil och sen upptäcker att bilen är rosig och det inte går att få bort. Jag har för mig att det slutade med omlack..

Jag har köpt en ny bil och då ska den inte vara omlackad.

Säljaren frågade undrande om jag inte ville ha den polerad.. Inte fan polerar man en ny bil, snarare vaxar den med sitt smet smet.
Eller som en rekondfirma här i stan, "svarta bilar blir alltid lite rosiga" ehh jaha.. jag tror nog jag ska gå någon annan stans. Kan man inte polera en svart bil utan rosor eller hologram är man inte heller duktig.
Nya bilar har ofta lite scratchar här och där efter transporterna, ganska vanligt faktiskt, det är därför de polerar "nybilsrekondar" dom.
En kollega till mig rekondade åt Volvo i S-vall några år, då såg man ett och annat på nya bilar som kunden definitvt inte ville se.

Görs även omlackeringar på spritt nya bilar pga transportskador.
Ser att flera har beställt sportchassi till sina V40 R-Design. Det exemplar jag provade nyligen hos Bilia hade inte det, men var stadig trots det, och framförallt ser det ser onekligen bättre ut, men hur är upplevelsen att köra med det? Stötigt eller bara stadigt? Emotser alla synpunkter i ämnet. Ev kanske jag gör en justering av beställningen... om det nu går att göra det efter påskrift.
Har en V40 R-Design med sportschassi. Og har ikke angret et sekund på at vi bestilte dette.
Har forøvrig bare kjørt 500 mil på 17 vinterdekk.
Har 18 til sommerhjulene, men de må nok vente noen uker ennå.
mvh Twendor
stigem skrev:Hei!

Er ny på forumet her, og fra nabolandet i vest.
Tenkte likevel å dele med dere at jeg har bestilt meg en ny V40:

V40 D2 R-Design
Caspian blue
18" axion felger
16" vinterhjul
intropakke
High performance 7" multimedia pakke
Tonede ruter
Sportschassis
Helskinn interiør
Skistativ

Er litt spent på om kombinasjonen av sportschassis og 18" felger kan bli litt for "rigid". Noen som har erfaringer å dele omkring dette?

Pris 327000 NOK
Er på vei til levrandør, så skal hente den ut rett på sommerhjul i mai.
Gleder meg!
Hei.

Har kombinasjonen av sportschassis og 18" selv, og legger sannsynligvis om til sommerdekk i morgen eller søndag. Skal prøve å huske å komme med en tilbakemelding da. Er spent på kombinasjonen selv, da den er ganske stiv allerede, men ligger meget godt på veien :D . Hadde en eldre Audi A6 fra før, og det var rene båten i i svinger i forhold. Liker absolutt V40'n sine kjøreegenskapeer bedre foreløpig. Kommer tilbake med info hvis ikke hjulskiftet blir stoppet av væromslag.
Twendor skrev:Har en V40 R-Design med sportschassi. Og har ikke angret et sekund på at vi bestilte dette.
Har forøvrig bare kjørt 500 mil på 17 vinterdekk.
Har 18 til sommerhjulene, men de må nok vente noen uker ennå.
mvh Twendor
Du menar att du inte upplever den som stötig alls? Jag antar att du inte hunnit provköra med 18" sommardäck ännu, eller hur?
vicster skrev:"Har 18 til sommerhjulene, men de må nok vente noen uker ennå." Japp, han säger att han kommer vänta några veckor till
Jo jag såg det när jag precis klickat på "Skicka". Ber om ursäkt!
stigem skrev:Takk for svar Joso!
Ser fram til rapport :)

Kjører V50 2008 modell nå, og er egentlig veldig fornøyd med kjøreopplevelsen den gir også.

Har bare tatt en liten prøvetur, og den ble merkbart stivere ja. Nå har jeg 16" på vinterdekkene, så forskjellen blir vel større enn ved 17" vinterdekk. Det mest påfallende var allikevel at støynivået gikk merkbart opp dessverre. Men det blir vel en vane, og stivheten gjør det jo morsomere å kjøre litt aktivt på svingete vei.
Støyen må vel også underlaget og norsk veistandard ta en del av skylden for, men jeg kjørte samme veien tilbake, som før jeg byttet så det skulle være like forhold.
Det er vel litt gi og ta som med alt annet, utseendemessig ser det unektelig stilig ut, men det går litt på bekostning av støy og komfort :D

Det står forresten en Caspian blue R design hos min forhandler nå, kjempefin farge. For min del sto det mellom Caspian blue og Titanium grey, og det ble den siste. Men det var mest fordi jeg fikk sett den utstilt hos en forhandler jeg jobbet i nærheten av.
Lykke til med din bil ihvertfall, du blir sikkert fornøyd du også :D

p.s. Har ikke forhandleren din bilen med 18" så du kunne fått prøvd den? Eller en i nærheten.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 43

[…] och T5 finns endast med framhjulsdrift[…]

Min uppfattning är att AWD-systemet är p[…]

Vilket nr på säkringen är det?

Instabil styrning (XC70 -16)

Hejsan, Ny på forumet.. XC70 D4 Awd 2016. […]