Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#730029
mobe skrev:
JoSo skrev:
mobe skrev:Några bilder från insidan, gillar den blå färgen skarpt!



Bild
Jättesnyggt. Kan du legge ut bilder av de andre oppsettene i instrumentdisplayet også :D ? Det er vel Eco du har lagt bilde av.
Bild
Bild

There you go
Takk, takk. Det er nok den med digital hastighet og turteller rundt som blir min favoritt. Bare en uke igjen å vente nå....
#730030
kilono skrev:Imorgon kl 16.00 hämtar jag min. Den har stått hos ÅF i två veckor, vill man inte ha ut bilarna så fort som möjligt?
ÅF hos oss hadde også en med "Solgt" lapp på frontruta i godt over en uke før den forsvant. Vet ikke hvorfor, men man skulle tro kunden ville ha bilen sin så fort som mulig.
#730875
Jag fick min pärla igår eftermiddag och har hunnit med ca 20 mil. Enda bekymret så här långt var att det inte gick att koppla upp VOC. De hade tydligen överbelastade servrar men idag har jag blivit insläppt. Jag har tidigare kört C30 med D4 och pkt summum och varit supernöjd med den. Men det här lovar mycket! Motorn är ju densamma och den är helt underbar, tyst och med rejält drag där man behöver det. Av de nya detaljerna är jag så här långt mest imponerad av den adaptiva farthållaren, kanon!!!. I en del trådar klagar man på Premium Sound och jag har under min väntan på bilen varit orolig för att jag gjort ett felval. Efter några timmars körning är oron totalt bortblåst, kanon!!! Blir det sen ännu bättre efter inspelning så..........
#731736
Finns det ingen här på forumet som har beställt en T5:a? Jag skulle kunna tänka mig att byta ut min C30 mot en sådan nästa år och skulle gärna vilja höra lite synpunkter på bilen från ägare, gärna sådana som har haft en S40/V50/C30 T5 tidigare.
#731934
FiddeUBC skrev:jag kan bara säga som så här, den dricker soppa!
Jo, det vet jag, men det är inget jag bryr mig om faktiskt. Kör bara 1000-1500 mil och betalar gärna lite extra för att köra en bil med lite tryck i. :P

Byggde för övrigt en T5 R-design på Volvos hemsida idag. 391.000kr hamnade den på, vilket är helt okej med tanke på att jag smetade på det mesta utom det allra onödigaste.
#733578
Jaa!! :mrgreen:

Hämtade ut D3'n idag... som ett barn på julafton. Känslan är obetalbar och superlativen räcker inte till. :D Vilken kärra! :D

Ett enkelt mobilfoto.
Bild

Snabb fakta:
D3 m. automat
skinn
HP 7"
drag.
dieselvärm.
takvinge m. läpp
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 43

De ville byta båda VVT även om bara en […]

Ok. Finns det alltså balansaxlar bara p&arin[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

Tack för alla svar. Ska ge mig på det i[…]

V90 miltal

Hejsan tack för svaren kan tyvärr inte g[…]