Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

molokov skrev:
devvan skrev:Du har ett PM från mig :)

Apropå utslagsbegränsare: samma sak står det för min S60, men det verkar inte behövas alls.
Frågade Volvos egna verkstadsgubbar i veckan och de anser inte heller att det behövs.

Ha det!
Okej, du frågade rakt ut pga denna tråden eller? :P

Vad sa verkstadsgubbarna mer ingående?
Hehe, typ! Jag var där i annat ärende och passade på att fråga eftersom jag sett samma text på tillbehörssidan! ;)

Minns inte exakt vad de sa, men det var i runda slängar samma sak som skrivits här - att bilarna är byggda för att klara samtliga fälgar och däcksdimensioner men att man kanske kan skrapa i lite ifall man t.ex. har ett lågt sportchassi eller alldeles för breda däck, samt om man kanske kör lite för hårt eller i hög hastighet går på trottoarkant eller annan förhöjning i marken. Ungefär :)

Men det ska nog till lite vårdslös körning för att det ska inträffa :)
molokov skrev:
jpennerb skrev:Jag har monterat 18" fälgar och hade tidigare 16" på bilen en V70II 2.5FT MY09. Har inte monterat någon styrbegränsare som volvo rekommenderar. Har inte märkt att hjulet har tagit i vid fullt rattutslag. Det kanske kan ta i o man i bra fart och med fullt rattutslag kör in i en trottoarkant eller liknande. Tar man det bara lungt som man oftast gör vid parkering/finmanövrering osv är det inga problem!
Intressant!
Monterade du på däcken via en Volvo däckverkstad?
Har någon sagt till dig eller informerat om att "du nog borde titta på styrutslagsbegränsare"?
Nej,däcken har jag monterat själv, volvo orginal 18". Var orolig i början om att det kunde ta i men har kört sen i våras utan några problem. Sen kan det skilja mellan modeller också. Dom nya har ju faktiskt samma omkrets som original hjul så det är i så fall bredden som kan ställa till problem.

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]