- mån 29 jul 2013, 13:59
Minns inte exakt vad de sa, men det var i runda slängar samma sak som skrivits här - att bilarna är byggda för att klara samtliga fälgar och däcksdimensioner men att man kanske kan skrapa i lite ifall man t.ex. har ett lågt sportchassi eller alldeles för breda däck, samt om man kanske kör lite för hårt eller i hög hastighet går på trottoarkant eller annan förhöjning i marken. Ungefär :)
Men det ska nog till lite vårdslös körning för att det ska inträffa :)
molokov skrev:Hehe, typ! Jag var där i annat ärende och passade på att fråga eftersom jag sett samma text på tillbehörssidan! ;)devvan skrev:Du har ett PM från mig :)Okej, du frågade rakt ut pga denna tråden eller?
Apropå utslagsbegränsare: samma sak står det för min S60, men det verkar inte behövas alls.
Frågade Volvos egna verkstadsgubbar i veckan och de anser inte heller att det behövs.
Ha det!![]()
Vad sa verkstadsgubbarna mer ingående?
Minns inte exakt vad de sa, men det var i runda slängar samma sak som skrivits här - att bilarna är byggda för att klara samtliga fälgar och däcksdimensioner men att man kanske kan skrapa i lite ifall man t.ex. har ett lågt sportchassi eller alldeles för breda däck, samt om man kanske kör lite för hårt eller i hög hastighet går på trottoarkant eller annan förhöjning i marken. Ungefär :)
Men det ska nog till lite vårdslös körning för att det ska inträffa :)
There's! The world's drinkinz water is safes for another days!
-Sal (Futurama)
-Sal (Futurama)