Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Oj oj. Jag har på sistone hört ett vinande/tjutande ljud från vänster sida (typ framme vid på förardörren). Men tänkt att jag måste inbilla mig!! Den läcker ju inte in vatten så allt måste vara "tätt"...
Men kanske är det fel ändå?
Det uppstår vid 90 km/h och uppåt, och det är olika beroende på hur mycket det blåser och vindriktning.
Får väl ta upp det med verkstan... Hur har ni fått era fixade? Kom de tillrätta med problemet?

PS
Jag har också problem med knakande i förardörren när man kör över ojämnheter, 2 ggr har jag varit inne för detta. Det har nu blivit bättre, men inte bra. Sånt kan jag störa ihjäl mig på, Volvo vill desperat upp i Premiumklassen men levererar bilar som är sämre än Fiat på 80-talet???? Det duger INTE!!!
av kidu
tedsvensson skrev:Jag har också problem med knakande i förardörren när man kör över ojämnheter, 2 ggr har jag varit inne för detta. Det har nu blivit bättre, men inte bra. Sånt kan jag störa ihjäl mig på, Volvo vill desperat upp i Premiumklassen men levererar bilar som är sämre än Fiat på 80-talet???? Det duger INTE!!!
Exakt samma fel som jag har på min bil. De trodde att det var ett lås, men jag har inte kunnat hitta just var ljudet kommer ifrån.
Jag hade skallrande paneler fram vid dåligt väglag eller hög volym på ljudet. Var inne och fick det fixat, har dock börjat märka av att det känns som det kommer tillbaka lite nu... Så otroligt irriterande.
Användarvisningsbild
av mobe
kidu skrev:
tedsvensson skrev:Jag har också problem med knakande i förardörren när man kör över ojämnheter, 2 ggr har jag varit inne för detta. Det har nu blivit bättre, men inte bra. Sånt kan jag störa ihjäl mig på, Volvo vill desperat upp i Premiumklassen men levererar bilar som är sämre än Fiat på 80-talet???? Det duger INTE!!!
Exakt samma fel som jag har på min bil. De trodde att det var ett lås, men jag har inte kunnat hitta just var ljudet kommer ifrån.
Har samma ljud här men kan inte heller konstatera om det kommer från dörren eller vid B stolpen
Användarvisningsbild
av mobe
tedsvensson skrev:Oj oj. Jag har på sistone hört ett vinande/tjutande ljud från vänster sida (typ framme vid på förardörren). Men tänkt att jag måste inbilla mig!! Den läcker ju inte in vatten så allt måste vara "tätt"...
Men kanske är det fel ändå?
Det uppstår vid 90 km/h och uppåt, och det är olika beroende på hur mycket det blåser och vindriktning.
Får väl ta upp det med verkstan... Hur har ni fått era fixade? Kom de tillrätta med problemet?

PS
Jag har också problem med knakande i förardörren när man kör över ojämnheter, 2 ggr har jag varit inne för detta. Det har nu blivit bättre, men inte bra. Sånt kan jag störa ihjäl mig på, Volvo vill desperat upp i Premiumklassen men levererar bilar som är sämre än Fiat på 80-talet???? Det duger INTE!!!
Har också ett vinande ljud, tog upp det när jag var inne senast men självklart så blåste det lite och hördes inte. Så jag har inte fått det fixat
Ni som har ett knakande ljud från dörren när ni över ojämnheter. Prova fetta in bygeln där dörren låser fast i när man stänger den (om nu inte verkstan gjort detta).

Hade detta i min S80 MY08 att det knaka när man körde snett ner för en trottoar t.ex...

Med vänlig hälsning
Per
Jeg har også et hvinande ljud når jeg kjører 70-80-90 km/h, kommer an på om det blåser ut eller ikke. Skal til verkstaden til veckan med det.

Jeg har også en knakende lyd fra førerdøren, men det har jeg oppdaget har vært pakningen rundt dørren. Etter at jeg smurte inn pakningen med "smøremiddel", har knakelyden forsvunnet. Jeg bruker denne.. Men det funker sikkert med noe fra bensinstasjonen.
Har hatt våres V40 inne hos Bilia i 2-3 dager nå for å se på vindsusingen som kom fra venstre førerdør et sted (vinande/tjutande ljud).
Etter å ha tejpet opp hele siden uten at lyden forsvant, demonterte de spegelen og oppdaget at en gummipakning som kabelmatten til spegel gikk igjennom satt feil. Etter å ha satt alt sammen som det skulle være, forsvant lyden! Jeg henter bilen i morgen og gleder meg til å kjøre uten denne oljuden.

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]