Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har snakket med forhandler, og det er flere ting som har gått galt. Ordren er lagt inn korrekt, men levert feil fra fabrikken, men når fabrikken gjør endringer ut over bestillingen skal forhandler få beskjed om dette, og så kunne kontakte kunden. Dette har heller ikke skjedd dessverre. Det eneste jeg har fått tilbud om er tilbakebetaling av mellomlegget på 10.000,-.
Kontakter forbrukerrådet til mandag, men vet ikke om feil bilstereo er nok til å heve ett kjøp. Det endrer jo ikke akkurat kjøreegenskapene på bilen, og komfortmessig blir det vel ett personlig spørsmål.
Regner med at jeg må slå meg til ro med dette dessverre, men kommer til å være mer påpasselig ved neste kjøp. Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen så langt.
Vi får se hva forbrukerkontoret sier.
Jag hade stått på mig! Dom vill att du skall bara ta pengarna istället för att bråka. Men Ljud är viktigt för mig och jag hade drivit frågan vidare... Hade aldrig gått med på nånting sånt här. Aldrig.
Efter 200 mils körning med musik via BT från min Iphone 4S har jag inte lyckats få till missljud ens då man vrider volymen i botten. Den spelar fortfarande rent vi den nivån men ljudet är så högt att jag knappt kan sitta kvar i bilen. Vid ca 80% av max går gränsen för mig och då är det verkligen kanonljud! Något fel måste det väl vara på Din PS Avuriel.
kilono skrev:Efter 200 mils körning med musik via BT från min Iphone 4S har jag inte lyckats få till missljud ens då man vrider volymen i botten. Den spelar fortfarande rent vi den nivån men ljudet är så högt att jag knappt kan sitta kvar i bilen. Vid ca 80% av max går gränsen för mig och då är det verkligen kanonljud! Något fel måste det väl vara på Din PS Avuriel.
Enligt Volvo Bilia så är det inget fel på den, och Volvo PV verkar inte vara intresserade av att svara på min förfrågan ??:-/
Vet inte riktigt vad jag skall göra förutom det jag redan har gjort. Ställt ner BAS och frekvenser relaterande för att kunna få hyfsat bra ljud vid eller upp till 80% men kan fortfarande inte gå över då det börjar att spraka och klicka i högtalarna.
Da har jeg vært i kontakt med forbrukerrådet (tilsvarende Folksam i Sverige tror jeg) og juristen der sier jeg ikke har krav på annet enn tilbakebetaling av prisforskjellen dessverre.
Skal ihvertfall passe nøye på neste gang jeg handler bil.....
Är det verkligen så? Volvo har inte levererat det du beställt, du har inte gjort något fel, men skall nöja dig med något du inte är tillfreds med, du får mellanskillnaden, men ingen annan kompensation.
I Sverige har vi konsumentombudsman, vet inte om det är det som motsvarar forbrukerrådet.

Om det nu är såhär, var drar man gränsen? Fel färg på inredning? D3 istället för D5? D2 istället för T6?
Spontant känns det som att det är tillverkaren som dikterar villkoren lite, vad är egentligen forbrukerrådet?

Ganska självklart vill säljaren komma undan med detta, men ibland kan det löna sig att bråka lite.
2444ever skrev:Är det verkligen så? Volvo har inte levererat det du beställt, du har inte gjort något fel, men skall nöja dig med något du inte är tillfreds med, du får mellanskillnaden, men ingen annan kompensation.
I Sverige har vi konsumentombudsman, vet inte om det är det som motsvarar forbrukerrådet.

Om det nu är såhär, var drar man gränsen? Fel färg på inredning? D3 istället för D5? D2 istället för T6?
Spontant känns det som att det är tillverkaren som dikterar villkoren lite, vad är egentligen forbrukerrådet?

Ganska självklart vill säljaren komma undan med detta, men ibland kan det löna sig att bråka lite.
Hei.

Konsumentsombudsmannen og forbrukerådet er nok det samme ja.
Hvor grensen går vet jeg ikke, men leste om ett tilfelle der en hadde fått bilen med manuelt gir istedenfor automat som var bestillt. Han fikk valget mellom prisavslag ( mer enn prisforskjellen), eller ny bil. Vil gjette at feil girkasse eller motor nok kan føre til ny bil, men hvor grensen går vet jeg ikke.
Det som er synd er at ikke Volvo ser på dette som dårlig reklame. De burde inrømmet alle feil, og tilbudt meg ny bil med tanke på at det da er større mulighet for at det blir Volvo igjen neste gang også.
Ved neste bilbytte har vi en innbyttebil som egenkapital, og da er det plutselig flere muligheter hos andre merker også. vet at Mercedes f.eks. kommer med en ny 4 dørs coupemodel. Så vi får se.

Kanskje jeg er så heldig at sjefen for Volvo Norge leser dette og rydder opp :D
Men bilen er jo ny, og dessuten av en attraktiv og lettsolgt modell! Her burde forhandleren vist litt ansvar og tilbudt å ta tilbake bilen og bestilt en ny til deg. De vil jo sannsynligvis ha lite problemer med å omsette en V40 R-design som dessuten står i butikken for omgående levering. Men synes egentlig det er rart at man ikke har KRAV på annen kompensasjon en det du har betalt "for mye".

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]