Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Fri service i tre år (9kmil) och gratis vinterdäck (får betala för fälgarna) känns som rätt okej kampanjer, plus övriga rabatter då. Jag är rätt nöjd med vad det kommer kosta på sista raden.

Ingen brådska egentligen, men det är skönt att komma till skott.
Användarvisningsbild
av MartinS
Bor man i skogen med egen "isväg" så är det rätt trevligt..... :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Sådär, nu är det bara väntan kvar...

Slog till på elframruta också, det har jag saknat ända sedan tidigt 90-tal när jag hade det på en Ford.

Sen var det 20% rabatt i butiken idag, så jag passade på och shoppade lite snygga sommarmattor, sportpedaler, bagagerumsmatta och stänkskydd. Det blir ungefär halva priset genom den manövern mot om bilförsäljaren/leveransavdelningen skall slänga in mattorna i bagaget.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Coolt, grattis! elrutan - stör iaf jag mig på trådarna
Användarvisningsbild
av MartinS
Tack!

Jag hade avfärdat elrutan för att det kanske var lite onödigt, men så använde jag defrosterknappen i morse på den provkörningsbil jag hade fått låna ett dygn, och då insåg jag att det var elruta på bilen jag hade kört 25 mil med både på dagen och kvällen. Jag hade inte alls märkt av trådarna, oavsett ljusförhållanden. Men visst, sitter man och letar efter trådarna är det ju inte svårt att se och då kanske störa sig på dom. Jag älskar iallafall funktionen, så så fick det bli.
av JE Jr
Skoj! 8) Nåja, sååå trist är D2:an inte i en lätt bil som V40CC

Jag hade nog köpt lastpaketet för en tusing till, istället för endast tonade rutor, men du har ju köpt bagagematta så det blir kanske bökigt isåfall.

Sen hade jag hellre valt Premium Sound istället för metallic, men det är ju en smaksak :)
Användarvisningsbild
av MartinS
JE Jr skrev:Jag hade nog köpt lastpaketet för en tusing till, istället för endast tonade rutor, men du har ju köpt bagagematta så det blir kanske bökigt isåfall.

Jag har inte riktigt fått kläm på hur det egentligen ser ut i bagaget med dubbla golv. Är det någon som har bilder som tydligt visar skillnaden?
Passar inte mattan i det med dubbla golv?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Först - Grattis till en bra val! :-)-)

Jag har Volvos vändbara matta (textil på ena sidan och gummi på andra) och Volvos lastsäkringsnät istället. Bagageutrymmet blir ju ännu mindre med det dubbla golvet :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?