Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fått låna hem demobilen årsmodell 2016.
Den har givetvis utrustats med det mesta man kan tänka sig förstås.
Backkamera t.ex osv..

Jag frågade säljaren idag vad bilen var utrustad med men jag fick inget svar på det.
Så jag antar att jag får gissa helt enkelt med av det visuella. Skärmen var iaf stor.
Standard 5" känns ju väldigt liten så någon form av teknikpaket kanske skulle läggas till?

Vad har ni utrustat era bilar med?
För min del räckte tjänstebilspengen till en Momentum business edition. Paketlösningarna fixar det mesta så man inte blir utan xenon, bättre ljud, större skärm, parkradar bak och TFT instrumentdisplay. Ocean race paket adderar tex. en trevlig skinnstol. Saknar dock summum (när man väl haft det)
Vad innebär Business edition?

Xenonljus verkar ju ingå som standard i alla versioner av V40. Xenonljus ABL står det på alla utrustningsnivåer.
Teknikpaket så att man får backvarnare o större display till stereon. Fast drag/delbart drag känns ju också nåt man kan lägga till. Vinterhjul. Momentum också givetvis. Jag tycker att den svarta tygklädseln är nog fin. Det är som nå vita sömmar också. Klimatpaket tidur. Någon mer utrustning känns det inte som jag vill ha eller måste ha. Allat annat är ju bara kul o ha känns de som.
Orfeous skrev:Vad innebär Business edition?

Xenonljus verkar ju ingå som standard i alla versioner av V40. Xenonljus ABL står det på alla utrustningsnivåer.
Teknikpaket så att man får backvarnare o större display till stereon. Fast drag/delbart drag känns ju också nåt man kan lägga till. Vinterhjul. Momentum också givetvis. Jag tycker att den svarta tygklädseln är nog fin. Det är som nå vita sömmar också. Klimatpaket tidur. Någon mer utrustning känns det inte som jag vill ha eller måste ha. Allat annat är ju bara kul o ha känns de som.
Xenon igår i momentum. Ett tips är att gå in på Bygg din Volvo och kolla, där står det listat vad som ingår i varje utrustningsnivå och paket. Sen om du kollar begagnat på blocket/ bytbil brukar det stå lista på all utrustning när det är Volvohandlare som säljer.
Sen vad man "ska ha" för utrustning beror nog i väldigt hög grad vem du frågar, någon tycker att kinetic duger medan någon annan absolut vill ha Summum, aut, driver support, 18", navigator, glastak, premium sound o.s.v.
Om jag själv idag skulle köpa en V40 för runt 200 000 skulle jag nog välja en 2016 T2 Your Momentum, listpris 218 900.
Systemet som visar leveransstatus har legat nere en längre tid för mig nu, är det likadan för er andra också?

"Just nu kan du inte följa leveransstatus för din nya Volvo. Orderingången i fabriken är hög..."

Mailade den 25:e Juni med min säljare som sa att den kommer i slutet på Juli.. mailade honom idag igen..kanske den kommer tidigare? :D
T5forever skrev:Systemet som visar leveransstatus har legat nere en längre tid för mig nu, är det likadan för er andra också?

"Just nu kan du inte följa leveransstatus för din nya Volvo. Orderingången i fabriken är hög..."

Mailade den 25:e Juni med min säljare som sa att den kommer i slutet på Juli.. mailade honom idag igen..kanske den kommer tidigare? :D
Samma för mig, pratade med en säljare i måndags som också sa slutet av juli
MrZok skrev:Fick leveransdatum (äntligen): 24/7.
Samma dag som jag fick! :) 09:30
Äntligen händer det, aldrig väntat så länge på något jag beställt..
Ååå vad den ska få gå!
Har idag äntligen beställt min allra första (fabriksnya) Volvo ! :)

Blev en V40 CC D3 Momentum Business E, Solid svart med Blond/Blond inredning och Copper dawn panel.

La till följande extrautrustning:
Larenta mörkgrå 17"
Textilmattor offblack R-design
Klimatpaket VOC och stolsvärme i baksätet
Reglerbart främre armstöd

Leveranstid: Ca 2 mån (lev i okt...)

Hela kalaset gick på 265 900kr efter rabatt :D
Senast redigerad av 3 drawman, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 21

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]