Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
T3 är klart piggare än gamla 170hk femman på allt utom toppvarv.
av waiko
Enligt min ÅF så finns det försäkring som täcker repor mm om det skulle uppstå under leasingen perioden. Så då är det väl säkert bara sbälvrisk som man får betala då. Är det nån som vet eller har en v40 d2 your momentum med teknikpaketet vad det kostar per månad? Är lite nyfiken på det, jag vet vad det kostar mig att köpa bilen med de paketet. Men då är det ju oxå handpenning på 50000 kr som ska ut plus att man får en stor värdeminskning på bilen. Så vad är bäst egentligen att leasa eller att låna?
av Lövet
Om villkoren är samma vad gäller restvärde, ränta och rabatt är det alltid bättre att köpa bilen. Det är ett matematiskt faktum eftersom avbetalningsräntan är avdragsgill och leasingränta inte är det. En privatleasing har alltså ett 30%igt underskott att hämta hem redan från början.

Ett tips ni som letar privatleasing är för övrigt att kolla in BMW 116i. Den kampanjas nu för 2995:- inklusive försäkring och service vilket är väldigt konkurrenskraftigt! Det är ingen snikmodell heller utan med Advantage Edition och M-sport.
av waiko
Har fått ett prisförslag på ett bilköp på v40 och en v60 med d2 motor med det paket hag beskrev förrut. För v40 så ligger månadskostanden på 3000 och på v60 3450 kr. Plus att man har fri service och försäkring i 3 år. Låter rätt ok med båda. Men det är ju handpenning som ska ut oxå och de får man ju aldrig tillbaka. Det slipper du på leasing. Och vill man byta efter 3-4 år så kanske det är bättre med leasing?
av Lövet
Du "slipper" inte handpenning på leasing. Den är inbakad i månadskostnaden bara. Man får inte lura sig själv.
Användarvisningsbild
av crumpets
Nja. Du slipper ju faktiskt ha en handpenning! Som du säger är den ju månadsbaserad istället. Den skillnaden är stor för många.
av Lövet
Nu låter jag tråkig förstås men om det har betydelse är det ingen bra idé att köpa en bil för flera hundra tusen.
av s6025t
Det är svårt att ta sig ur ett leasingavtal man blir ju uppbunden de åren som det löper det kan ju hända mycket på 3år ett lån går att lösa in o bilen går att sälja om 1-2 år kanske man behöver en större eller mindre bil då går det inte att byta bil när man sitter fast med ett leasingavtal sedan är det väl ett max miltal/år i leasingen vem vet om man behöver åka mer eller mindre om några år har man ett billån är man fri att köra hur mycket man vill
https://www.motormannen.se/radgivning/k ... asing.html
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Bilens däck måste vara x antal mm kvar på vid återlämnande osv osv. Nybilsgaranti gäller bara 2 år och inte hela leasingtiden.

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]