Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det var ju skit...
Jag har ännu inte skrivit på. En volvohandlare vill köra ett fult spel med egna kort och det gillar jag inte. Han vill inte specifisera vad han menar med ett ritkigt bra pris.
Jag har svårt att tänka mig att han ger något bättre när han redan nu är 8000kr dyrare. Toppar han volvos pris på 1000-2000kr så handlar jag definitivt inte med honom. Då blir det Kristianstad istället.

Soleus: vart kan man följa produktionen nu med sitt ordernummer?
Twendor skrev:Helt enig! Bilen valgte meg! :P
Kjører V40 R-Design D3.
Twendor
Fornøyd med bilen? Vi har bestillt den første forhandleren skal levere av R design utgaven, så er litt spent på bl.a. setene som vel er litt anderledes hvis jeg har forstått rett. Fargene i displayet er vel også litt foskjellig fra de andre utgavene, men de er kanskje i tillegg til de vanlige?
Skulle gjerne hatt D3 og automat, men det får bli neste gang. Har ikke planer om å dra mye tilhenger, så jeg vet ikke om det egentlig trengs, men D3 motoren har vel 5 sylindre og går kanskje litt roligere?
Er kanonfornøyd med bilen :D :D :D Har virkelig forelsket meg i denne bilen :oops:
Setene i bilen er riktig gode, flott finish i R-Design detaljene. Og bedre enn setene i XC60'en. Har kjørt 500km i strekk, og meget god sittekomfort er det. Har selv senket sportschassi, og den ligger formiddabelt på veien. Går som toget på skinner, og kjører 225/40-dubbdekk.
Farvene i displayet er for R-Design"blå". Ikke i tilegg til de ordinære.Med forskjellige innstillinger. Det er riktig flotte detaljer i tillegg, som at deler av navigasjonen kommer opp, skiltvisning, forbruk osv. Har ikke fått prøvd ut alt ennå, men det er riktig fine detaljer og virker oppkvikkende/moderne. Kjørte XC60 en tur, og da ble den "umoderne, når man har tilvendt seg V40'en.
Forbruket på langkjøring sluttet på 0.42. På kjørecomputeren, har ikke fylt på pumpe ennå.
Kan legge til at D3 motoren er helt topp, gir et bra kraftoverskudd, og hærlig lydbilde ved pådrag.
Har for første gang på over 10 år valgt manuell gear. Og det virker helt topp.
Alle som venter på sine V40 biler har noe å glede seg til. Godt gjort Volvo. Og takk for at jeg fikk gleden av å oppleve å kjøpe en Volvo som kjøremaskin.
Vennlig hilsen Twendor
FiddeUBC skrev:Det var ju skit...
Jag har ännu inte skrivit på. En volvohandlare vill köra ett fult spel med egna kort och det gillar jag inte. Han vill inte specifisera vad han menar med ett ritkigt bra pris.
Jag har svårt att tänka mig att han ger något bättre när han redan nu är 8000kr dyrare. Toppar han volvos pris på 1000-2000kr så handlar jag definitivt inte med honom. Då blir det Kristianstad istället.

Soleus: vart kan man följa produktionen nu med sitt ordernummer?
Om du registrerar dig på följande sida kan du se var bilen befinner sig.
https://minvolvo.volvocars.se/login

Du bör se dig om efter en mer sympatisk Volvohandlare om det inte känns bra.

Då jag är anställd på Volvo Personvagnar så har jag beställt min tjänstebil via http://www.volvobil.se
Denna sida kräver login och registrering, men den ser ut på följande sätt när jag knappat in mitt avslutsnummer.
Och här kommer den nog att förbli fram till i slutet av April någon gång...

Bild

De 9 stegen ser ut som följer.

Steg2: Din Volvo börjar byggas
Steg3: Din Volvo svetsas samman
Steg4: Din Volvo målas
Steg5: Din Volvo i säkra händer (Montering och säkerhet)
Steg6: Din Volvo blir en Volvo (Giftermål, inredning och dörrar)
Steg7: Din Volvo testas (Programmering, regntest och start)
Steg8: Din Volvo är på väg
Steg9: Din Volvo är levererad
Twendor skrev:Er kanonfornøyd med bilen :D :D :D Har virkelig forelsket meg i denne bilen :oops:
Setene i bilen er riktig gode, flott finish i R-Design detaljene. Og bedre enn setene i XC60'en. Har kjørt 500km i strekk, og meget god sittekomfort er det. Har selv senket sportschassi, og den ligger formiddabelt på veien. Går som toget på skinner, og kjører 225/40-dubbdekk.
Farvene i displayet er for R-Design"blå". Ikke i tilegg til de ordinære.Med forskjellige innstillinger. Det er riktig flotte detaljer i tillegg, som at deler av navigasjonen kommer opp, skiltvisning, forbruk osv. Har ikke fått prøvd ut alt ennå, men det er riktig fine detaljer og virker oppkvikkende/moderne. Kjørte XC60 en tur, og da ble den "umoderne, når man har tilvendt seg V40'en.
Forbruket på langkjøring sluttet på 0.42. På kjørecomputeren, har ikke fylt på pumpe ennå.
Kan legge til at D3 motoren er helt topp, gir et bra kraftoverskudd, og hærlig lydbilde ved pådrag.
Har for første gang på over 10 år valgt manuell gear. Og det virker helt topp.
Alle som venter på sine V40 biler har noe å glede seg til. Godt gjort Volvo. Og takk for at jeg fikk gleden av å oppleve å kjøpe en Volvo som kjøremaskin.
Vennlig hilsen Twendor
8

Da ser jeg at jeg har noe å glede meg til, og at valget jeg gjorde med sportschassis var riktig :D. Hvordan er det med sporing med 225/40 dekkene? Har valgt det samme selv, men da på sommerdekkene.
Order lagd på.

. V40CC Summum
. D4 177hk automat
. Panoramaglastak
. Raw coppar 708
. V40 Intropaket
. V40 Bagarumspaket
. VOC parkvärm /fjärrstart
. Panelinlägg center court
. Aluhjul Mefitis 18 m-grå
. Exteriört stylingpaket, 708

. Vinterdäck Nokian hakkepelitta 7 dubb på Larenta 17tum silver.

Något som bör läggas till?

Dock väldigt osäker på färgen. Flamenco red blir het på bilen. Jag kan ändra färg på bilen i en vecka..
Bild
Eivind68 skrev:Om man bestiller nå, men bilen blir levert etter uke 20, så blir den automatisk registrert som en 2014 modell? Eller må man bestille den etter uke 20?

Dette har vel litt å si når/om man skal selge bilen :)
Bilen skall vara byggd efter v 20 för att bli modellår 2014= Alla ändringar införs i fabriken v20
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 43

Nyligen servad med tändstift samt olja etc. D[…]

Felkodsläsare till Motronic 4.4 är myck[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Oljud från fjäderbenslager förknip[…]

@jvolvo21 , Skulle snarare tro att du haft bensi[…]