Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FiddeUBC skrev:Besökte handlaren idag och nästan allt är så gott som färdigt.
Jag vill beställa följande bil men frågan är om jag kan få ner priset mer?

V40CC Summum D4 Automat.
Metallic raw koppar 708
Panoramaglastak
V40 Intropaket
Teknikpaket premium 7
V40 bagagerumspaket
VOC parkvärm fjärrstart
Aluhjul 18 mefitis m grå
Panel center court
Exterört stylingpaket

Vinterhjul 17tum larenta med dubbat nokian 225or

För allt detta vill handlaren ha 377 000kr och 227 000kr imellan med min bil som inbyte för 150 000kr
Den blir sannerligen häftig! :)

Få ner priset? Jag hade skippat panoramataket.

Varför behåller du inte orginal interiör kopparpanel? Den matchar ju ditt val av exteriör lack.
Eller har du kanske valt en ljus skinninredning?
Mja jag är väldigt osäker angående färgen på bilen. Den ser jäkligt häftig ut i den färgen men frågan är hur länge man tycker det?
Svart metallic är snyggt men gör sig inte riktigt på denna bilen.

XC90_Executive: jag har försökt att göra en deal med 19tum men det blev för dyrt.

Då skulle jag beställt bilen som den var och satt vinterdäck på 17tum som bilen levererats med och sen köpt 19tum och gjort avdrag på 10 000 för de vinterdäck jag får nu i helgen.
Men när volvo luftar 15 000 för att baragöra det så backar jag.
Då kan jag lika gärna köpa en ny sats 19 för 21875kr -8% rabatt mot vad volvo vill ha vid bilförsäljningen, 22 000 lite drygt..

Kopparpanelen tyckte jag bara såg tråkig ut.. Center court är ljusare och reflekterar nog interiörlyset bättre. Dessutom lite som r design panelen men med röda linjer istället. Klädseln blir läder svart med kopparsömmar.

Säljaren verkar ha bråttom eftersom det finns begränsat antal platser i produktionen. Jag har inte bråttom, snarare tvärt om. Beställer jag bil så sent som möjligt kanske man har tur att hoppa upp till MY14. Jag vet inte riktigt hur det funkar men man kan ju hoppas. Fredag är sista dagen men helst Torsdag eftersom de ska hinna beställa bilen också.
Lade en beställning på följande Onsdag v4. Väntar fortfarande på avslutsnummer.

Bilen är ett leasingfordon och det enda jag tyckte jag snålade på var metalliclacken då förmånsvärdet började sticka iväg :)

Provkörde en V40 Cross Country D4 förra veckan och bilen kändes mycket bekväm och lättkörd. Brutalt vrid i D4:an, men D3 räcker gott för mig.

Vi får se FiddeUBC om jag också riskerar att få vänta till v20 och MY14, inget mig emot, men helst hade man ju hämtat ut bilen redan igår.

Volvo V40 Cross Country D3 Aut Summum
019 Svart
Mefits 18" Darkgrey
Driver Support-paket
Introduktionspaket
Teknikpaket med Premium Sound Multimedia DVD 7" display
Dekorationslist bak
Tröskeldekor
Läder Charcoal/Blond/Charcoal
Textilmattor
Shimmer Graphite Aluminium panelinlägg
Volvo On Call + P-värmare
Progressiv hastighetsberoende servo med tre valbara styrkraftsnivåer
Parkeringshjälp fram och bak med halvautomatisk parkeringsassistent
Panoramaglastak
Soleus skrev:Lade en beställning på följande Onsdag v4. Väntar fortfarande på avslutsnummer.

Bilen är ett leasingfordon och det enda jag tyckte jag snålade på var metalliclacken då förmånsvärdet började sticka iväg :)

Provkörde en V40 Cross Country D4 förra veckan och bilen kändes mycket bekväm och lättkörd. Brutalt vrid i D4:an, men D3 räcker gott för mig.

Vi får se FiddeUBC om jag också riskerar att få vänta till v20 och MY14, inget mig emot, men helst hade man ju hämtat ut bilen redan igår.

Volvo V40 Cross Country D3 Aut Summum
019 Svart
Mefits 18" Darkgrey
Driver Support-paket
Introduktionspaket
Teknikpaket med Premium Sound Multimedia DVD 7" display
Dekorationslist bak
Tröskeldekor
Läder Charcoal/Blond/Charcoal
Textilmattor
Shimmer Graphite Aluminium panelinlägg
Volvo On Call + P-värmare
Progressiv hastighetsberoende servo med tre valbara styrkraftsnivåer
Parkeringshjälp fram och bak med halvautomatisk parkeringsassistent
Panoramaglastak
Hva hender i v20? Ock hva menes med MY14?
Alla bilar som tillverkats före vecka 20 2013 får beteckningen modellår 2013.
Vecka 20 och frammåt får modellår eller "modelyear"(MY) 2014.
Detta brukar i de flesta fall innebära större eller mindre ändringar i bilens interiör, exteriör eller motorutbud.

Har läst på en Norsk Volvo-Facebooksida att Norrmännen bland annat kommer att kunna beställa V40 Cross Country T4 AWD om några månader.
Länk till ryktet :) https://www.facebook.com/volvocarsno
Soleus skrev:Alla bilar som tillverkats före vecka 20 2013 får beteckningen modellår 2013.
Vecka 20 och frammåt får modellår eller "modelyear"(MY) 2014.
Detta brukar i de flesta fall innebära större eller mindre ändringar i bilens interiör, exteriör eller motorutbud.

Har läst på en Norsk Volvo-Facebooksida att Norrmännen bland annat kommer att kunna beställa V40 Cross Country T4 AWD om några månader.
Länk till ryktet :) https://www.facebook.com/volvocarsno

Takk for info. Håper ikke endringene blir for store. Irriterende hvis jeg bare kunne ventet i 10 ( laaange) ekstra uker på ny modell. Men det er vel ikke sikkert de gjør så mye med den i og med at modellen er helt ny?
JoSo skrev: Takk for info. Håper ikke endringene blir for store. Irriterende hvis jeg bare kunne ventet i 10 ( laaange) ekstra uker på ny modell. Men det er vel ikke sikkert de gjør så mye med den i og med at modellen er helt ny?
Det er vel gjerne midlife update som er da de store endringene kommer, vet ikke om det er grunn til å tro at det skjer noe særlig i sommer?
Jeg ser Bilnorge hadde info om at det ville komme automatgir til D2 til sommeren, men det har jeg ikke sett andre steder.
Eivind68 skrev:
JoSo skrev: Takk for info. Håper ikke endringene blir for store. Irriterende hvis jeg bare kunne ventet i 10 ( laaange) ekstra uker på ny modell. Men det er vel ikke sikkert de gjør så mye med den i og med at modellen er helt ny?
Det er vel gjerne midlife update som er da de store endringene kommer, vet ikke om det er grunn til å tro at det skjer noe særlig i sommer?
Jeg ser Bilnorge hadde info om at det ville komme automatgir til D2 til sommeren, men det har jeg ikke sett andre steder.
Jeg har også lest rykter om automatgir på D2, men det ryktet snakket om månedsskiftet mars/april allerede. Skulle gjerne hatt automat, men det viktigste for oss nå var ny bil med garanti, så får vi heller tåle å røre litt i tanken med manuelt gir til vi bytter igjen.

Har kjørt Audi i 12 år, men falt pladask for V40'n og vi skulle uansett over på mindre bil. I tillegg er forhandleren 5 minutters gåavstand fra hjemmet, noe som kan være kjekt ved service o.l. Som en annen skrev her på forumet, jeg valgte ikke bilen, den valgte meg..... :D
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 43

Gammal tråd, men jag hadde samma problem ida[…]

Vilken mjukvara har ni?

Två saker som jag tycker blev annorlunda eft[…]

3G släcks

Jag fick svar från Volvo förra å[…]