Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lustig
mobe skrev:
Lustig skrev:Ska man plocka bort emblemen ibak?

Om man har Keyless, kan man då koppla den så att den ställer in stolen automatiskt när man kommer!
Tänker att gumman som är lite har sin nyckel och sin inställning och att det sker automatiskt!
Jag tycker du ska välja bort emblemen bak finns ingen anledning att ha dem där blir mer cleant utan

Yes! Väljer nog bort det!! Såg din pärla !! Riktigt trevlig!!
Användarvisningsbild
av spaceuser
Lustig skrev:Storleksmässig?

Ingen som tycker den är för liten??
Jag har ju endast testat en sådan någon gång.. Ännu!
Du kan om du inte redan har gjort det, kika in till hasofy vars fina blog grundligt går i genom utrymmet i hans V40 och hur den funkar för honom och hans familj.
av Lustig
spaceuser skrev:
Lustig skrev:Storleksmässig?

Ingen som tycker den är för liten??
Jag har ju endast testat en sådan någon gång.. Ännu!
Du kan om du inte redan har gjort det, kika in till hasofy vars fina blog grundligt går i genom utrymmet i hans V40 och hur den funkar för honom och hans familj.

Det har jag inte gjort!
Får kolla, tack för tipset!!
Användarvisningsbild
av mobe
Perra83 skrev:
mobe skrev:
Lustig skrev:Ska man plocka bort emblemen ibak?

Om man har Keyless, kan man då koppla den så att den ställer in stolen automatiskt när man kommer!
Tänker att gumman som är lite har sin nyckel och sin inställning och att det sker automatiskt!
Jag tycker du ska välja bort emblemen bak finns ingen anledning att ha dem där blir mer cleant utan
mobe, din vita är riktigt snygg utan emblem! Tycker att du ska byta till de äldre regskyltarna utan EU symbol för ännu renare utseende.
Haft det i tanken, kostar ju inte så mycket att testa.
Användarvisningsbild
av joel80
Lustig skrev:
joel80 skrev:Ta in en offert från ett par andra försäljare med samma spec.. Sen sätter du den under näsan på försäljaren om den är bättre. Då får självklart säga till de du begär offert ifrån att du redan fått ett pris men tycker det var dålig rabatt.

Jag begärde in offert från 2 ställen och fick på såsätt ner priset några extra procent.

japp, jag gjorde det! Fick ca 5% på första!
Får kolla lite mer på detta. Men vad kan man lyckas få tro?

Han kanske kan skicka med ett paraply iallafall..
Jag fick till slut mellan 8-9% på en V70 Dynamic Edition. (DE var ganska prisvärt.. kanske hade gått att få mer om det inte var bra paketpris från början)

Jag vet att vissa som beställer tjänstebil kan få upp till 10-12%, men i de fallen är det ofta större företag som beställer många bilar från Volvo..
Som liten företagare är jag ändå nöjd med 8-9% på en DE.
:)

Tänk också på att deala med räntan på leasingavtalet, där finns det också tusenlappar att spara. (Jag glömde typ bort att diskutera det och betalar säkert 10k mer under en 3-årsperiod p.g.a det.)
Användarvisningsbild
av joel80
Jag köpte stänkskydd till min V70. Speciellt under vinterhalvåret märktes det att sidorna på bilen fick betydligt mindre slask.
Körde husvagn nu i sommar också och tror att det är rätt stor skillnad i hur den skulle sett ut om jag inte hade bakre stänkskydd.
av Lustig
joel80 skrev:Jag köpte stänkskydd till min V70. Speciellt under vinterhalvåret märktes det att sidorna på bilen fick betydligt mindre slask.
Körde husvagn nu i sommar också och tror att det är rätt stor skillnad i hur den skulle sett ut om jag inte hade bakre stänkskydd.

Känns som att det kan vara bra!
Läste här någonstans att bakluckan blir skiten och dammig väldigt lätt!
Dock så stod det väl att stänkskydden varken gjorde från eller till!
av Lustig
Om man nu köper en ny bil så är det skinn man ska ha??
Kallt på vintern, sommaren varmt?
Inget att tveka på egentligen med en Summum!

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]